تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی / مقابله با افزایش خودسرانه قیمت ها/ رصد لحظه‌ای بازار در استان مرکزی

اعضای ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در اراک بر مقابله با افزایش خودسرانه قیمت‌ها و رصد لحظه‌ای بازار تاکید کردند.

تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با حضور اعضاء و ادارات مربوطه و به ریاست فرخی معاون امور عمرانی استاندار در سالن جلسات استانداری در اراک تشکیل شد.

مقابله با افزایش خودسرانه قیمت‌ها

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی در این جلسه گفت: مقرر شد دستگاه‌های مسئول مانند اتاق‌های اصناف در سراسر استان، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن و تجارت با تشکیل تیم‌های مشترک نسبت به بررسی بازار اقدام بکنند تا شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها نباشیم.

فرخی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد که اطلاع‌سانی گسترده به تمام کسانی که فروشنده کالا و ارائه‌دهنده خدمات هستند مبنی بر اینکه نباید هیچ‌گونه افزایش قیمت را داشته باشند، صورت گیرد وباید با عرضه مستقیم و مداوم محصولات خللی در این رابطه وارد نشود ومردم با نظارت و با اطلاع‌رسانی خود در مورد تخلفات احتمالی کمک کنند تا از این برهه زمانی هم با موفقیت عبور کنیم.

او اضافه کرد: بر اساس نظرات کارشناسان تغییر قیمت بنزین نباید تأثیری در ارائه خدمات و قیمت محصولات مختلف برای مردم داشته باشد وتا بررسی و جمع‌بندی تأکید داریم به هیچ عنوان بحث افزایش قیمت چه در ارائه خدمات و چه افزایش قیمت محصول به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کردکرد: با توجه به ذخیره بسیار خوبی که در رابطه با کالا‌های اساسی داریم یکی از مواردی که در این جلسه بر آن تأکید بود اینکه هیچ نگرانی در عرضه کالا‌های اساسی در چند ماه آینده نداریم و اگر هم بحث احتکار پیش بیاید قطعاً با جدیت با آن مقابله شود.

رصد لحظه‌ای بازار در استان مرکزی

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این جلسه با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: بازار باید به‌صورت لحظه‌ای رصد و نظارت شود و نباید اجازه دهیم عده‌ای سودجو در این شرایط سوءاستفاده کنند و لذا هیچ‌کس اجازه تصمیم غیرقانونی و غیر کارشناسی ندارد و اجازه افزایش قیمت به هیچ‌کس داده نمی‌شود.

اکرمی با بیان اینکه جلوگیری از افزایش کالا‌ها و رصد لحظه‌ای بازار را از مصوبات اخیر شورای تأمین استان مرکزی دانست و افزود: ستاد سوخت استان تشکیل‌شده که به‌زودی جلسات آن برگزار خواهد شد و حمل‌ونقل درون‌شهری و باری که عمدتاً با بنزین هستند باید کنترل شوند.

او با بیان اینکه قیمت مرغ هیچ ارتباطی به قیمت بنزین ندارد و این ارتباط نداشتن باید در عمل نشان داده شود اضافه کرد: مسائل مربوط در فضای مجازی هم باید به صورت جدی پیگیری شود و از انتشار هرگونه شایعات باید جلوگیری شود و اجازه ندهیم کسانی از این شرایط سوءاستفاده کنند و اجازه شکل‌گیری حرکات غیرمنطقی و غیرقانونی به کسی داده نشود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.