فاروج رتبه نخست شاخص‌های فرهنگی در کتابخانه‌های خراسان شمالی

مدیر کل کتابخانه‌های خراسان شمالی گفت: فاروج رتبه نخست را در شاخص‌های فرهنگی در بین کتابخانه‌های استان دارد و در شاخص‌های کتابخانه‌ای (سرانه فضای کتابخانه‌ای، اعضا، امانت) در مقام سوم قراردارد.

فاروج رتبه نخست شاخص‌های فرهنگی در کتابخانه‌های خراسان شمالیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان فاروج با گرامیداشت هفته کتاب بیان داشت: شهرستان فاروج، در جشنواره رضوی جز شهرستان‌های ممتاز کشوری شد.

او بااشاره به بهره برداری رسیدن کتابخانه روستای خرق در شهرستان افزود: هزار جلد کتاب به این روستا اختصاص می‌دهیم تا منابع آن افزایش یابد.

جهانی با اشاره به ضرورت مشارکت اداره ها‌ی شهرستان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری رقابت‌های کتابخوانی درون دستگاهی را یکی از راه‌های موثر در این بخش عنوان کرد.

فرماندار فاروج و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستانم فاروج نیزدر این نشست با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کمک به ترویج فرهنگ مطالعه محدود به یک دستگاه نیست و همه باید در این بخش مشارکت داشتند.

مدیر کتابخانه‌های شهرستان فاروج هم گفت: در ۷ کتابخانه شهرستان ۳ هزارو ۹۷۰ نفر عضو شده اند که ۲۴ درصد کل اعضا را اعضای کودک تشکیل می‌دهند.

مریم مومن زاده افزود: از هفته کتاب سال گذشته تا کنون ۷۴ هزارو ۸۳ جلد کتاب به امانت رفته است که ۱۱ درصد مربوط به بخش کودک بوده است.

در این نشست، نواختن زنگ گتاب و کتابخوانی، دیدار دهیاران در روستا‌های دارای کتابخانه با کتابداران، انجام اهدای کتاب از سوی ادارات به کتابخانه ها، افتتاح کتابخانه خرق در هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقات کتابخوانی درون دستگاهی، عضویت همه مدیران اداره‌های شهرستان در کتابخانه برای الگو سازی، پیگیری راه اندازی نمایشگاه کتاب در شهرستان با مشارکت (فرهنگ و ارشاد، فرمانداری و کتابخانه) انجام شد.

انتهای پیام/ه

فاروج رتبه نخست شاخص‌های فرهنگی در کتابخانه‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.