با افزایش خودسرانه قیمت ها به بهانه افزایش قیمت بنزین برخورد می شود

باتوجه به افزایش قیمت بنزین و ایجاد نگرانی در خصوص افزایش قیمت کالا ها ذره بین نظارت بازرسان اصناف بر افزایش خودسرانه قیمت کالاها برخورد جدی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیران سمنان برای برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی کالا و خدمات در استان سمنان عزم خود را جزم کرده‌اند و در همین راستا، طرح تشدید نظارت بر بازار اجرایی می‌شود.

سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در روز‌های اخیر، نگرانی‌هایی در مردم بابت افزایش قیمت سایر کالا‌ها و خدمات ایجاد کرده است؛ اما مسؤولان می‌گویند جلوی هرگونه افزایش قیمت خودسرانه‌ای را خواهند گرفت.

مدیران سمنان برای برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی کالا و خدمات در استان سمنان عزم خود را جزم کرده‌اند و در همین راستا، طرح تشدید نظارت بر بازار اجرایی می‌شود.

هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات ممنوع و غیر قانونی است.

او افزود: با توجه به افزایش قیمت سوخت، هیچ دلیل کارشناسی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و به کلیه واحد‌های صنفی وخدماتی اخطار میگردد از هرگونه افزایش غیر منطقی قیمت در حوزه کالا وخدمات خودداری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: هیچ مشکلی درخصوص تامین کالا‌ها خصوصاً کالا‌های اساسی وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صمت مکلف هستند با تشدید نظارت با هرگونه افزایش قیمت، برخورد جدی کنند.

اسودی در این نشست که بمنظور بررسی اثرات احتمالی افزایش قیمت سوخت بر بازار برگزار شده بود ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازار و برگزاری طرح‌های نظارتی افزود: هرگونه افزایش قیمت کالا در پی افزایش قیمت بنزین سوء استفاده و تخلف است و گشت‌های نظارت و بازرسی در این ایام مانند سایر روز‌ها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و... برخورد می‌شود.

او یادآور شد: بالغ بر ۵۵ نفر در استان سمنان به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را بصورت ویژه رصد می‌نمایند و عملکرد واحد‌های صنفی استان سمنان در این ایام را زیر ذره بین خواند داشت.چ

اسودی اذعان داشت: مردم شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه، فروش ونگهداری کالای قاچاق، فروش اجباری کالا وخدمات، عدم درج قیمت و. را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.

انتهای پیام / م

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.