فارین پالیسی گزارش داد:

تقلای دوباره ترامپ برای باج‌خواهی بیشتر از ژاپن

دولت آمریکا از ژاپن خواست تا با پرداخت سالانه ۸ میلیارد دلار، سهم بیشتری را بابت حضور نظامیان آمریکایی در این کشور پرداخت کند.

تقلای دوباره ترامپ برای باج خواهی بیشتر از ژاپنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه فارین پالیسی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از ژاپن خواست تا برای ادامه حضور نظامیان خود در این کشور هزینه‌های بیشتری را پرداخت کند.

مقامات پیشین و فعلی دولت ترامپ به فارین پالیسی گفتند که دولت آمریکا از توکیو خواسته است برای جبران هزینه‌های استقرار بیش از ۵۰ هزار سرباز آمریکایی در این کشور سالانه ۸ میلیارد دلار، تقریبا ۴ برابر هزینه‌های پیشین، پرداخت کند. بنا به گفته این مقامات آگاه، جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا و مت پوتینگیر، مدیر وقت بخش آسیا شورای امنیت ملی در سفر ماه جولای خود به منطقه این درخواست را به مقامات ژاپن ارائه کردند.

ژاپن تنها متحد آسیایی آمریکا نیست که باید برای ادامه حضور نظامیان واشنگتن هزینه بیشتری را پرداخت کند. این مقامات آگاه دولتی آمریکا تائید کردند که بولتون در سفر جولای خود به کره جنوبی پیام مشابهی را در خصوص حفظ ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی، به وزیر خارجه و دیگر مقامات این کشور ابلاغ کرد.

مشاور امنیت ملی وقت آمریکا از کره جنوبی خواست ۵ برابر مبلغ فعلی را به منظور تامین هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکا در این کشور پرداخت کند. پیشتر نیز خبرگزاری رویترز و شبکه خبری سی ان ان گزارش دادند ترامپ از سئول خواسته است تا هزینه‌های بیشتری را در این زمینه پرداخت کند.

کارشناسان هشدار دادند تحت فشار قرار دادن متحدان آسیایی از سوی واشنگتن می‌تواند به تشدید تنش‌ها میان آمریکا و متحدان دیرینه اش منجر شود و به ابزاری برای سواستفاده چین و کره شمالی تبدیل خواهد شد.

ترامپ پیشتر گفته بود در صورتی که توکیو از پرداخت کامل هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکا در ژاپن امتناع کند، تمامی این نیرو‌ها را از این کشور خارج می‌کند. او همچنین در نشست گروه ۲۰ در اواخر ماه ژوئن در اوساکای ژاپن بار دیگر به گلایه در این باره پرداخت. او پیمان امنیتی میان دو کشور را ناعادلانه توصیف کرد و گفت بار‌ها شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن را برای بازبینی این پیمان تحت فشار قرار داده است.

بنا به گزارش سال ۲۰۰۴ وزارت دفاع آمریکا، ژاپن در آن سال ۷۴.۵ درصد از هزینه‌های استقرار نظامیان این کشور را برعهده داشته است. این نسبت بسیار بالاتر از رقمی است که کشور‌های اروپایی برای میزبانی نظامیان آمریکا پرداخت می‌کنند. در سال ۲۰۱۸ سئول حدود ۸۸.۲ میلیارد یوان را برای استقرار نظامیان آمریکا پرداخت کرد. انتظار می‌رود توکیو و واشنگتن مذاکرات سختی را درباره هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکا پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
جواد
۱۳:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اگه ژاپن این پول رو صرف ارتش خودش بکنه بهتره که بده به دیگران تا مواظبش باشن. اصلا در کل خطری ژاپن رو تهدید نمی کنه و همه خطراتی که بنظر می رسه بخاطر وجود خود آمریکایی هاست. آمریکایی ها خودشون به بحران کره شمالی دامن می زنند و نمی خواهند هیچ وقت این بحران رفع بشه تا همین درخواستها رو از ژاپن و امثالش داشته باشن. سیاست آمریکا یک سیاست شیطانی است.
آخرین اخبار