ثبت ۳۳ گروه نمایشی گیلان

۳۳ گروه نمایشی گیلان در سامانه گروه‌های نمایشی ایران ثبت شده‌اند.

ثبت ۳۳ گروه نمایشی گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید امیر مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید به نقش هنر‌های نمایشی در انتقال مفاهیم اخلاقی و آموزشی در جامعه، گفت: ۳۳ گروه نمایشی گیلان در سامانه گروه‌های نمایشی ایران ثبت شده‌اند.

او با اشاره به انتشار فراخوان اعلام کاندیداتوری انتخاب هیات رئیسه انجمن هنر‌های نمایشی استان گیلان، افزود: تنها اعضای هسته مرکزی گروه‌های دارای پروانه نمایش استان می‌توانند در انتخابات شرکت کند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به فعالیت ۳۳ گروه نمایشی ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: گروه‌های نمایشی که تاکنون موفق به ثبت نشده‌اند تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا مشخصات گروه خود را در سامانه ثبت گروه‌های نمایشی ایران www.esteghrar.ir به ثبت برسانند.

سید امیر مصباح همچنین با اشاره به اینکه،علاقه‌مندان به شرکت در این انتخابات می‌تواند با در دست داشتن مدارک و روزمه فعالیتی خود به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای ثبت‌نام و تأیید صلاحیت مراجعه کنند، افزود: هیات رئیسه انجمن هنر‌های نمایشی استان دارای پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل است.

او به نقش بسیار مهم و غیرقابل انکار تئاتر و هنر‌های نمایشی در فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: بدون شک رمز ماندگاری و اثرگذاری تئاتر و هنر‌های نمایشی به واسطه قابلیت این هنر در بروز و ظهور گونه‌های مختلف صحنه‌ای و بیان تازه‌ای از مفاهیم است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان. با اشاره به تاریخچه و سابقه درخشان تئاتر و هنر‌های نمایشی در ایران به ویژه استان گیلان به عنوان قطب این هنر در کشور، گفت: توجه به این هنر و ارتقای کمی و کیفی آن می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد تحولات اساسی در اقشار مختلف و بهبود کیفیت زندگی به ویژه در حوزه شهری شود.

 

انتهای پیام / ق 

 

ثبت گروه های نمایشی گیلان در سامانه گروه های نمایشی کشور

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.