دست درازی به منابع خدادادی/ فرصت طلبان به کوه هم رحم نمی کنند

دست درازی به منابع خدادادی که از سالیان دور به زمان ما رسیده هر روز رنگ و بوی تازه ای می گیرد و انگار قرار نیست نسل حاضر به فکر آیندگان باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کوه خواری ، جنگل خواری و تغییر کاربری منابع طبیعی رابطه مستقیمی با افزایش روز افزون جمعیت جامعه دارد و با افزایش شهر نشینی و صنعتی شدن علاقه مردم به سمت ایجاد باغ های شهری افزایش می یابد.

علیشیر الله‌وردی فعال محیط زیست گفت: جاده ای در کوه سرک در کازرون به طول ١٢ کیلومتر و در شیب بیش از ٨٠ درصدی کوه ایجاد شده است.

او افزود: این جاده که منتهی به چندین باغ غیر مجاز می شود پرونده تخریب دارد و علاوه بر جاده باغ های غیرمجازی که در منطقه است نیز باید تخریب شوند.

دست درازی به منابع خدادادی/ فرصت طلبان به کوه هم رحم نمی کنند

الله‌وردی در خصوص توقف روند ساخت این جاده نیز بیان کرد: بازدیدهایی از این منطقه صورت گرفته و مقرر شده بود که روند ساخت آن متوقف شود اما این جاده در شاخه های فرعی نیز گسترش یافته و رشد کرده است و بیش از ١۵٠ متر نیز افزایش یافته است.

این فعال محیط زیست عنوان کرد: این جاده علاوه بر اینکه غیرقانونی است منجر به قطع درختان زیادی شده و این امکان را برای سایر سودجویان فراهم کرده که نسبت به قطع درختان به صورت غیرقانونی اقدام کنند.

الله‌وردی ادامه داد: برخی با قطع درختان به صورت غیر قانونی نسبت به انتقال این درختان به سایر شهرستان ها برای تبدیل به ذغال اقدام می کنند.

دست درازی به منابع خدادادی/ فرصت طلبان به کوه هم رحم نمی کنند

او افزود: بیش از ۵٠٠ کوره زغال پزی در شهرستان های استان فارس نظیر جهرم وجود دارد و اینجا فضاهایی نظیر کوه خواری در کوه سرک منجر به ترغیب افراد سودجو برای قطع درختان و ایجاد زغال است کما اینکه این موضوع در این منطقه در جریان است.

الله‌وردی که خود را یک فعال محیط زیست معرفی می کند در خصوص تجاوز به منابع طبیعی منطقه سرک بیان کرد: جاده ای که در این کوه ایجاد شده نه تنها مجوزی از هیچ مدیرکل دستگاه اجرایی ندارد بلکه باعث نابودی تعدادی درخت به صورت مستقیم و درختان دیگری به صورت غیر مستقیم شده است.

پس از تلاش های بی ثمری در تماس های تلفنی با مدیرکل منابع طبیعی و معاون وی بالاخره با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس توانستیم ارتباط برقرار کنیم.

او پس از شنیدن موضوع و تشریح رخداد حاصل شده پاسخ داد: من باید این موضوع را پیگیری کنم و بعداً تماس بگیرید که پس از آن پاسخی از سوی این مسئول شنیده نشد.

به هر حال موضوع کوه خواری و تغییر کاربری اراضی ملی در نقاط مختلف فارس و شیراز در حال رخ دادن است و اگر نظارت جدی در این حوزه وجود نداشته باشد به زودی شاهد ایجاد ویلاهای لوکس در نقاطی عجیب از اراضی ملی استان هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: منابع ملی ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار