آغاز پرداخت کمک یارانه‌ ای به کشاورزان خسارت دیده از سیل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۴۰ میلیارد ریال کمک یارانه‌ ای به کشاورزان خسارت دیده از سیل در استان مرکزی اختصاص یافت .

آغاز پرداخت کمک یارانه‌ ای به کشاورزان خسارت دیده از سیلبه گزارش گروه  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمیدرضا کتان‌فروش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: ۶۸۰ میلیارد ریال کمک یارانه‌ ای بر اساس مصوبات هیئت دولت به استان مرکزی ابلاغ شد که ۵۰ درصد این منابع مالی برای پرداخت به خسارت دیدگان سیلاب بهار امسال در این استان تخصیص یافته‌است.

او یاد آور شد: جاری شدن سیلاب بهار امسال در استان مرکزی سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این استان وارد کرد که گزارش این خسارت‌ها تهیه و به مدیریت بحران کشور ارسال شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۳۳ تولیدکننده بخش کشاورزی این استان متقاضی ثبت نام در سامانه سجاد بودند که با توجه به اینکه این سامانه برای نخستین بار در اختیار استان‌ها قرار گرفت یک هزار و ۷۰۶ نفر موفق به ثبت نام اولیه در این سامانه شده و اکنون می‌توانند از کمک‌های یارانه‌ای و تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند شوند.

کتان فروش گفت: ثبت نام ۶۲۷ نفر در این سامانه تکمیل و کد پیگیری آنان صادر شده و پیگیری صدور کد پیگیری بقیه ثبت نام شدگان از استانداری، وزارت کشور و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

او ادامه داد: ثبت نام ۷۰۰ نفر از خسارت دیدگان سیلاب امسال در سامانه سجاد انجام نشده که درخواست‌هایی برای ثبت نام این افراد به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از تخصیص ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای پرداخت به خسارت دیدگان سیلاب بخش کشاورزی این استان خبرداد و افزود: این تسهیلات برای پرداخت در اختیار هشت بانک عامل استان قرار گرفته و اکنون آمادگی پرداخت این تسهیلات به خسارت دیدگان بخش کشاورزی وجود دارد.

کتان فروش اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی استان مرکزی از هفته گذشته در شهرستان‌های فراهان و خمین آغاز شده و تا کنون این تسهیلات به وسیله بانک کشاورزی به ۳۴۳ نفر از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استان پرداخت شده‌است.

او ادامه داد: جاری شدن سیلاب به ۷۹۳ مورد از زیر ساخت‌های بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده و ۱۸۰ میلیارد ریال منابع مالی برای لایروبی قنوات، اصلاح جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آبیاری و ایستگاه‌های پمپاژ اختصاص یافته‌ است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۲ تا سه هفته آینده کمک‌ های یارانه‌ ای و معرفی خسارت دیدگان بخش کشاورزی به بانک‌های عامل پایان یابد.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ ت

کمک یارانه‌ ای به کشاورزان خسارت دیده از سیل پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.