فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز به برنامه‌ریزی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: ۱۳ دقیقه مطالعه در بین هر ایرانی در روز عدد مطلوبی نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: ۱۳ دقیقه مطالعه در بین هر ایرانی در روز اصلاً عدد مطلوبی نیست و اینکه چگونه می‌شود فرهنگ کتاب‌خوانی را با شرایط بومی استان‌ها تطبیق داد نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

او بابیان اینکه استان یزد شبکه‌ای از تمایزات و امتیازاتی را باهم دارد که یک ترکیب خاص است، افزود: یزد با تلفیقی از چند صفت و ویژگی شناخته و تعریف می‌شود؛ از یک‌طرف سابقه تاریخی و تمدنی که در جای‌جای این استان نمایان است و سابقه علمی و دینی این استان نیز زبانزد خاص و عام است.

صالحی گفت: در حوزه فرهنگ اجتماعی، یزد در حیطه‌های مختلف قابل‌توجه بوده و است که فرهنگ کار، تلاش، قناعت، تعامل، اجتماعی و فرهنگ خیرات و مبرات از جمله خصلت‌های استان یزد است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه به نظر می‌رسد که سابقه و حال استان یزد ارزشمند است و سبب شده که دغدغه‌ها را برای صیانت و تکامل و تعالی این استان زیاد باشد، تصریح کرد: شهر و منطقه‌ای که ویژگی‌های بزرگی دارد باید نسبت به آن توجه داشت که مهم‌ترین آن را می‌توان در حوزه فرهنگ بیان کرد.

صالحی ادامه داد: یکی از نکاتی که می‌تواند برای رویکرد و نگاه استان‌هایی که هویت و فرهنگ جایگاه قابل‌توجهی دارد، شورای فرهنگ عمومی و ساختار آن است و یک ظرفیت برای بسیاری از دغدغه‌ها بوده و است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی رصد و پایش فرهنگ عمومی است که در مرکز به این شکل دنبال می‌شود، تصریح کرد: رصد و پایش فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز دنبال می‌شود، زیرا مقدمه هر اتفاق و عملی اطلاعات است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی در مجموعه‌های مختلف در مرکز صورت گرفته است، افزود: اطلاعاتی که به دست می‌آید و آن‌هایی که می‌تواند در استان‌ها پیگیری شود، ارائه و انجام می‌گیرد و بخشی هم که نیاز باشد در مرکز به آن رسیدگی شود پیگیری می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ی

افزایش  مطالعه در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار