مدیر پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها/ بارش برف ادامه دارد

ضییان گفت: باتوجه به شدت بارش در برخی استان ها، احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

هشدار وقوع سیلاب در برخی استان ها/بارش برف ادامه داردصادق ضیاییان مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، البرز وتهران بارش برف داشتیم و بنابرگزارش‌های اخیر از ایستگاه نطنز استان اصفهان بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: بنابر نفوذ هوای سرد و اطلاعیه و اخباری که از هفته گذشته صادر شده است، دمای هوا از روز گذشته از نیمه شمالی کشور کاهش و بتدریج به استان‌های مرکزی و جنوب غرب کشیده شده است.

ضیاییان از استمرار بارش باران طی روز‌های آینده در اغلب استان‌ها خبر داد و گفت: عمده بارش‌ها طی روز‌های آتی در استان‌های واقع در مرکز کشور به سمت جنوب غرب و بخش‌هایی از نیمه غربی و مرکزی خواهد بود، اما شدت بارش برای روز یکشنبه به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر و بخش‌هایی از استان خوزستان محدود می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی روز‌های آتی در استان‌های اصفهان، مرکزی، همدان و سمنان شاهد بارش برف خواهیم بود، بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، طی روز سه شنبه کماکان بارش در تهران، البرز، سمنان، اصفهان، فارس، بوشهر، بخش‌هایی از استان کرمان، بسیاری از استان‌های واقع در مرکز و سواحل دریای خزر شاهد خواهیم بود و بتدریج روز چهارشنبه کل نیمه غربی کشور همچون استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان درگیر بارش هستند.

وی با بیان اینکه روز پنج شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شوند، گفت: روز پنج شنبه بارش خفیف در استان خراسان‌ها و بارش شدید در استان هایساحلی دریای خزر خواهیم داشت و از مابقی استان‌ها بتدریج خارج می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: روز‌های یکشنبه و سه شنبه به سبب بارش باران در استان‌های چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر و بخشی از خوزستان به سبب بالاآمدن آب رودخانه‌ها احتمال آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب وجود دارد.

ضیاییان در پایان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: فردا بارش در استان تهران به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه بارش در سطح تهران به صورت برف خواهد بود، ضمن آنکه دمای تهران نسبت به روز پنج شنبه و جمعه ۱۰ درجه کاهش داشته است به طوریکه انتظار می‌رود دمای حداقل تهران در روز‌های آتی به منفی ۲ و حداکثر ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار