مدیر عامل بورس انرژی:

بنزین مصرف داخل در بورس انرژی عرضه نمی‌شود

مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: «افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.

ببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی حسینی مدیر عامل بورس انرژی در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر عرضه این فرآورده نفتی در بورس انرژی تصریح کرد: افزایش قیمت‌ها مربوط به فروش داخلی است؛ این در حالی است که در بورس انرژی برای مصرف داخل بنزین عرضه نمی‌شود.

وی توضیح داد: فرآورده‌ای که به بورس انرژی می‌رود فقط در رینگ بین‌الملل و با هدف مقاصد صادراتی معامله می شود.

حسینی در ادامه با اشاره به وضعیت مناسب عرضه فرآورده‌ها در بورس انرژی گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در صنعت پالایش کشور برای تولید فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین وجود دارد، افزایش قیمت بنزین تاثیر خاصی روی عرضه در بورس و رینگ صادراتی ندارد.

مدیر عامل بورس انرژی اظهار کرد: ظرفیت بالایی در تولید بنزین داریم، به خصوص که «ستاره خلیج فارس»، بنزین را به میزان زیاد و با کیفیت بالا تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه مازاد مصرف بنزین کشور صادر می‌شود، گفت: بازار صادراتی چندان تابع بازار داخل نیست و به هر میزان که بازار صادراتی در سطح منطقه کشش داشته باشد فرآورده برای صادرات داریم، ضمن اینکه در موضوع صادرات بنزین فقط بحث عرضه نیست، بحث کشش تقاضا هم هست، باید تقاضا و مصرف هم در منطقه وجود داشته باشد.

حسینی یادآور شد: بر اساس برآوردهایی که داریم به هر میزان که در منطقه خریدار باشد و کشش تقاضا وجود داشته باشد، می‌توانیم فرآورده های نفتی  از جمله بنزین را صادر کنیم.

انتهای پیام/

مازاد مصرف بنزین کشور صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار