انسداد و پلمب حدود ۴۸۰ حلقه چاه در استان کرمانشاه

مسئول گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از انسداد و پلمب حدود ۴۸۰ حلقه چاه در استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی جلیلیان مسئول گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه دارای ۲۶ گروه گشت و بازرسی است که ۲۳ محدوده مطالعاتی استان و ۱۰ محدوده مطالعاتی که مشترک با سایر استان‌ها داریم را به طور مستمر پایش می‌کنند، گفت : این پایش تمام دشت‌های استان از شرقی‌ترین نقطه در کنگاور تا غربی‌ترین نقطه در قصرشیرین را پوشش می‌دهد.

او گفت : یکی از اقدامات انجام شده از سوی این گروه از ابتدای امسال انسداد ۱۸۰ حلقه چاه غیرمجاز بوده که با انسداد آن‌ها بیش از هفت میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مسئول گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تعداد چاه‌های غیرمجاز استان را حدود پنج هزار حلقه برآورد کرد و گفت: از این تعداد حدود ۲۷۰۰ حلقه چاه مشمول قانون تعیین تکلیف چاه‌ها است که تعیین تکلیف ۱۴۰ مورد از این چاه‌ها نیز در دست اقدام است.

جلیلیان با اشاره به برنامه‌ای که برای تعیین تکلیف و یا انسداد چاه‌های غیرمجاز استان وجود دارد، گفت: مهمترین مسئله تامین اعتبارات است، زیرا برای انسداد هر هزار حلقه چاه نزدیک به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

او از انجام حدود دو هزار مورد نظارت بر چاه‌های مجاز استان برای جلوگیری از تخلفات و اضافه برداشت هم خبر داد و گفت: این نظارت‌ها منجر به پلمب ۲۹۹ حلقه چاه و صرفه‌جویی ۹ میلیون مترمکعبی در مصرف آب شد.

 این مسئول،گفت: بازدید‌ها از حدود یازده هزار و ۴۵۰ چاه مجاز در استان صورت گرفته که ۹۹۰۰ مورد آن چاه کشاورزی است.

مسئول گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال جاری ۶۳ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها نیز انجام شده، صرفه‌جویی که از این محل در مصرف آب داشتیم را ۱.۳ میلیون مترمکعب برآورد کرد.

جلیلیان اشاره‌ای هم به وضعیت نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌ها داشت و افزود: به رغم کمبود اعتبارات امسال ۱۱۸ کنتور هوشمند نصب شده و ۱۳۰ کنتور هوشمند نیز فروش رفته که به زودی نصب خواهد شد.

او گفت: هم اکنون حدود ۱۵۲۴ حلقه چاه در استان دارای کنتور هوشمند است.

مسئول گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از توقیف ۹ دستگاه حفاری و پمپاژ آب غیرمجاز نیز در استان از ابتدای امسال خبر داد .

 

 

انتهای پیام/د

پایش تمام دشت‌های استان

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار