ممنوعیت شکار پرندگان در گلستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از آغاز ممنوعیت شکار پرندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان گفت: با دستور ویژه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان شکار پرندگان در استان ممنوع شد و این ممنوعیت تا اطلاع بعدی برقرار است.

او افزود: چون گلستان یکی از قطب‌های مهم تولید طیور و گوشت سفید در کشور است اگر به هر دلیل صنعت طیور گلستان دچار صدمه شود این صدمه برای مردم و مدیریت استان جبران ناپذیر است.

چراغعلی ادامه داد: به اداره کل دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های مسئول تاکید شده کمک کنند که این قطب اقتصادی مهم در استان و کشور (صنعت طیور) دچار آسیب نشود.

او اضافه کرد: به دستگاه‌های تخصصی تاکید شده در حوزه صیانت و پاسداری از مسائل مختلف اقتصادی چه در بحث محصولات کشاورزی و آسیب‌هایی که ممکن است متوجه کشاورزان، دامداران و مرغداران استان باشد، تدبیر و سناریو‌های مختلف را از قبل پیش بینی و برنامه ریزی کنند.

چراغعلی با تاکید بر اینکه تا اعلام مکتوب بعدی و انجام بحث‌های کارشناسی و تشکیل جلسه بعدی شکار پرندگان در گلستان ممنوع است، گفت: ابتلا به آنفولانزا در چند گلستانی تایید شده و دو سه نفر هم‌اکنون شرایط خوبی ندارند و در این حوزه فوتی هم داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید اطلاع رسانی در خصوص شیوع آنفولانزا در استان انجام شود، بیان کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با کمبود داروی آنفولانزا در گلستان مواجه هستیم و همه دستگاه‌ها باید در پیشگیری از شیوع آنفولانزا تلاش کنند تا هزینه‌ای متوجه سلامت مردم نشود.

 
 
انتهای پیام/ن
 
 
 

ممنوعیت شکار پرندگان از امروز آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.