در روز‌های سرد سال اهدای خون را فراموش نکنید

مدیر کل انتقال خون یزد گفت: هموطنان در روز‌های سرد سال با مراجعه به مراکز اهدای خون بیماران را تنها نگذارند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در روز‌های سرد سال، گفت: با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی شهروندان با اهدای خون خود بیماران  را یاری کنند.

او افزود: متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر ۲۷ نفر است در حالی که در استان یزد به ازای هر هزار نفر ۳۸ نفر است و ۹۹ درصدی درخواست‌های بیمارستان  را پاسخگو هستیم.

مدیر کل انتقال خون یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد از اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون دراستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است.

او با اشاره به راه اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل، گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

تقوایی بیان کرد: پایگاه مرکزی یزد در صفاییه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دایر است.

مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: ساعت کار پایگاه انتقال خون شهرستان‌های اردکان و میبد را از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۳/۳۰ و در شهرستان‌های اشکذر و میبد از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده و نیم، آماده خونگیری از شهروندان هستند.

انتهای پیام/ی

اهدای خون،هدیه‌ای گرمابخش برای بیماران در روز‌های سرد سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار