جانشین معاونت خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران مطرح کرد؛

برنامه مدیریت شهری برای جلوگیری از یخ زدگی معابر تغییر می‌کند/ بزرگراه‌های درجه یک منطقه باز هستند

اکبری گفت: با کاهش دما و احتمال یخ زدگی معابر برنامه شهرداری تهران برای جلوگیری از یخ زدگی تغییر می‌کند.

وحید اکبری جانشین معاونت خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح آخرین اقدام‌های مدیریت شهری منطقه ۳ با توجه به شروع بارش برف در پایتخت گفت: شروع اولین بارش برف پاییزی در شهر تهران همزمان با ساعت اوج ترافیک بود و ما تمام نیرو‌های خود را از ساعت ۶ صبح به کار گرفتیم و در ادامه ماشین‌های مکانیزه پخش شن و نمک شهرداری منطقه نیز بارگیری شد.

جانشین معاونت خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران با اشاره به بار ترافیک صبحگاهی افزود: متاسفانه بار ترافیک صبح شنبه این امکان را به ما نداد تا از ساعت‌های اولیه بارش برف کار شن پاشی و برف‌روبی معابر منطقه ۳ را انجام دهیم که خوشبختانه از ساعت ۹ صبح به بعد روند برف‌روبی معابر منطقه سرعت بیشتری به خود گرفت.

اکبری با تأکید بر باز بودن تمامی معابر درجه یک منطقه ۳ تهران ادامه داد: تمام محور‌های درجه یک منطقه مانند بزرگراه سئول، آیت الله هاشمی رفسنجانی، کردستان و ... به صورت کامل باز و زیر بار ترافیکی است.

او در توضیح تعداد تجهیزات لجستیکی به کار گرفته شده برای برفروبی معابر منطقه گفت: ۸ خودرو مکانیزه شن و نمک پاش، ۱۵ دستگاه خاور، ۸ دستگاه نیسان پیکاپ (برای تردد در معابر باریک) و ۱۰۰ نفر نیروی خدمات شهری برای مدیریت اولین برف پاییزی پایتخت در منطقه ۳ به کار گرفته شده است.


بیشتر بخوانید: حضور حناچی در مرکز کنترل ترافیک برای بازگشایی معابر پایتخت 


جانشین معاونت خدمات شهری منطقه ۳ شهرداری تهران با گلایه از پلیس راهور که برای مدیریت ترافیک امکان تردد خودرو‌های شخصی در خطوط ویژه را ایجاد می‌کند، ادامه داد: تردد خودرو‌های سواری در خطوط بی آر تی منجر می‌شود تا خودرو‌های مکانیزه نتوانند در زمان مناسب در نقاط حساس و برف گیر حاضر شوند و همین امر کار برف‌روبی معابر را با تأخیر روبه‌رو می‌کند.

اکبری تاکید کرد: شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که خدمت رسانی نیرو‌های خدمات شهری با میزان حجم ترافیک خودروهای سواری ارتباط مستقیم دارد.

اکبری با اشاره به کاهش دما در ساعات انتهایی روز و یخ زدگی معابر پایتخت گفت: برای جلوگیری از یخ زدگی معابر منطقه ۳ تهران تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و ما در خدمات شهری شهرداری منطقه از ترکیب شن مخصوص در ساعات پایانی شب برای جلوگیری از یخ زدگی معابر استفاده می‌کنیم.

او تصریح کرد: با کاهش بار ترافیکی در ساعات پایانی روز خدمت رسانی نیرو‌های خدمات شهری نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تغییر برنامه مدیریت شهری در ساعات پایانی شب برای جلوگیری از یخ زدگی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار