دبیرکل نُجَباء هشدار داد

فعالیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق تحت پوشش موسسات مدنی

«شیخ اکرم الکعبی» از فعالیت نامطلوب برخی مؤسسات مدنی در عراق تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

دبیرکل نُجَباء هشدار داد: فعالیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق در پوشش موسسات مدنیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، طی سخنرانی در آیین افتتاحیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، نهضت فکری و اجتماعی امام خمینی (قدس سره) را آغازگر بیداری و وحدت امت اسلامی خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با ستایش از رویکرد اصولی و انسانی جمهوری اسلامی در قبال مسائل دنیای اسلام به‌ویژه تحولات فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان، اظهار کرد: اگر این موضع افتخارآمیز علی‌رغم محاصره استعماری آمریکا و هم‌پیمانانش نبود، سرنوشت جهان اسلام در معرض توفان‌هایی وحشتناک قرار می‌گرفت.

او ضمن قدردانی از کمک‌های بی‌شائبه ایران به ملت عراق، افزود: فراموش نمی‌کنیم زمانی که جهان ما را در برابر داعش تنها گذاشت و تروریست‌های تکفیری به دروازه‌های بغداد رسیدند، مردانی از ایران با ایثارگری به یاری‌مان شتافتند و با کمک یکدیگر توانستیم نقشه استکباری تجزیه عراق را به شکست بکشانیم.

دبیرکل نُجَباء با اشاره به اینکه عراق امروز گرفتار شدیدترین هجمه تبلیغاتی و توطئه‌های صهیونیستی است، افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هیچ‌گاه خواهان ثبات عراق نبوده و همواره در راستای نهادینه کردن تفرقه، خشونت و فساد کوشیده‌اند.

الکعبی درباره اعتراضات جاری در این کشور نیز گفت: اغلب معترضان، مسالمت‌جو هستند و مطالبات مشروعی دارند که رهایی از هیمنه آمریکا به‌عنوان عامل فساد و غارت ثروت‌های ملی، اصلاحات و پاکسازی نهاد‌ها از بقایای رژیم بعثی، از آن جمله است. او ادامه داد:، ولی همزمان گروهی دیگر با موج‌سواری در پی تحقق اهداف استعماری هستند. اشغالگران آمریکایی، صهیونیست‌ها و مزدوران آن‌ها در کشور‌های حاشیه خلیج فارس با سلطه رسانه‌ای و فریبکاری، حقایق را تحریف کردند و بر فضای تظاهرات اثر منفی گذاشتند. مزدورانشان هم در بین معترضان نفوذ کردند و شعار‌های انحرافی سر دادند تا مسیر اعتراضات را تغییر دهند.
فرمانده بلندپایه الحشد الشعبی با انتقاد از دست‌اندازی آمریکا به سرمایه‌های ملی عراق، یادآور شد: امروز نفت ما در اختیار آمریکایی‌هاست و حتی یک قطره‌اش بدون اجازه کمپانی‌های نفتی آن‌ها صادر نمی‌شود. دارایی‌هایمان در بانک‌های آمریکایی است و دولت عراق باید بودجه مصوب خود را از واشنگتن گدایی کند. نیروگاه‌های برق وابسته به شرکت‌های آمریکایی هستند و کمپانی‌های آمریکایی در جای‌جای اقتصاد ما در حال ایجاد فساد هستند.

شیخ اکرم الکعبی اضافه کرد: اکنون ملت عراق تصمیم گرفته است که ثروتش را خودش مدیریت کند و به‌همین دلیل آمریکا، امارات و عربستان با توسل به مؤسسات مدنی، رسانه‌ها و جریان‌های منحرف دینی، تلاش می‌کنند کشور را به‌سمت هرج‌ومرج سوق دهند تا مجال برای اشغال مجدد عراق به بهانه مقابله با ناامنی و شورش فراهم شود.
او در خصوص عملکرد مشکوک برخی مؤسسات مدنی، خاطرنشان کرد: اطلاع دقیق داریم که آمریکا و اسرائیل از زمان اشغال عراق، با هدف استحاله فرهنگی، به تشکیل این مؤسسات در پوشش فعالیت‌های مدنی اقدام و سازمان‌های بین‌المللی را مجبور کرده‌اند تا کمک‌های خود را فقط به‌واسطه این مؤسسات ارسال کنند.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در همین رابطه افزود: آن‌ها پشتیبانی از جریان‌ها، رسانه‌ها و شخصیت‌های منحرف دینی را نیز در دستور کار قرار داده‌اند و تلاش کرده‌اند با جذب برخی طلاب حوزه علمیه، بر مراجع دین تأثیر بگذارند.

الکعبی سپس بر لزوم برنامه‌ریزی جهت مقابله با هجوم تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان تأکید کرد و گفت: سلطه استعمار بر وسائل ارتباط جمعی و فضای مجازی باعث شده است که دین‌ستیزان و افراط‌گرایان دست بالا و مجال فعالیت بیشتری داشته باشند. در عین حال با وجود محدودیت‌ها، ما نباید از این ظرفیت غافل شویم و وظیفه داریم که در پی راه‌حلی مناسب باشیم.

دبیرکل نُجَباء در پایان این سخنرانی بار دیگر ضرورت اهتمام به وحدت اسلامی و پرهیز از انواع تفرقه را یادآور شد و تصریح کرد: باید آموزه‌های صحیح دین را عاری از غلو، تندروی، تکفیر، تبعیض و تعصب ارائه کنیم تا راهگشای مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
این هم شعبه "آمد نیوز عربی" در کشور عراق نتایج دامنگیر شبکه هائی مانندBBC عربی و....و....در کشورهای محورمقاومت محصولش میشود مطالبات بحق شهروندی که مسالمت آمیز شروع میشود و با هدایت این نوع شبکه ها و کانالهای مجازی افسار شتر مطالبات مردمی مسالمت آمیز را کسانی سوار میشوند و هدایت میکنند که سونامی آشوبها را دامن میزنند بنابراین بر تمام کشورهای محور مقاومت است که در تمام رده های محورمقاومت با اتحاد و همبستگی و کدبندی کردن این کانالها و فضاهای مجازی با همدیگر تشریک مساعی کنند و با اتحاد و روشهای متحدالرویه با اشتراک گذاری اطلاعات با همدیگر بلائی را که بر سر کشور سوریه طی هشت سال آوردند را دیگر در کشورهای لبنان و عراق و سوریه و یمن و افغانستان و پاکستان و ترکیه و ایران شاهد نباشیم اگر چنین اتحاد اطلاعاتی و امنیتی منسجمی که قابل هدایت و متمایز از شبکه های معاندان باشد را بتوان ایجاد کرد امنیت مجازی نیز در بین تمام این کشورها برقرار خواهد شد و سربازان نامرئی و نامحسوس آمریکا و متحدانش را هم میتوان نابود کرد و از میدان مبارزه پیروز و فاتح خارج شد در همین اواخر شاهد بودیم که لبنان و عراق و ایران را با اتکا با همین روش و اجراء قصد داشتند به آشوبهای خیابانی و تفرقه و شکاف بین دولت و ملت مبتلا کنند.
آخرین اخبار