۲۲۶ پزشک کوبایی از بولیوی به کشور خود بازگشتند

۲۲۶ پزشک کوبایی به دستور مقامات کوبا و به دلیل مخالف با دولت کودتای بولیوی به وسیله یک هواپیمای مسافربری روز شنبه فرودگاه سانتا کروز در بولیوی را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.

۲۲۶ پزشک کوبایی از بولیوی به کشور خود بازگشتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ رولاندو میلارس، رئیس اینترپل در مرکز بولیوی اعلام کرد مقامات کوبا به دلیل مخالف با دولت کودتای بولیوی دستور بازگشت ۲۲۶ پزشک کوبایی را به این کشور صادر کردند.

این ۲۲۶ پزشک کوبایی به وسیله یک فروند هواپیمای مسافربری روز شنبه فرودگاه سانتا کروز در بولیوی را ترک کرده و به کشور خود بازگشتند.


بیشتر بخوانید: ۵ کشاورز طرفدار مورالس در بولیوی کشته شدند


این ۲۲۶ نفر جزء ۷۲۵ شهروند کوبایی هستند که در زمینه‌های مختلف در بولیوی فعال هستند و به تقاضای مقامات جدید این کشور باید به کشور خود بازگردند.

این در حالی است که دولت کوبا روز جمعه بازداشت شش طبعه خود که عضو گروه پزشکان بوده و از سوی دولت بولیوی در بخش خدمات بهداشتی محلی فعالیت می‌کردند را به اتهام تأمین مالی تظاهرات علیه دولت کودتای در بولیوی محکوم کرد.

اوو مورالس، رئیس‌جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات مجبور شد از سمت خود استعفا کند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار