قبرس خودروی جاسوسی یک صهیونیست را توقیف کرد

پلیس قبرس اعلام کرد خودروی ون متعلق به یک صهیونیست را که مجهز به سیستم نظارت پیچیده بوده، توقیف کرده است.

قبرس خودروی جاسوسی یک صهیونیست را توقیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پلیس قبرس اعلام کرد خودروی ون متعلق به یک صهیونیست را که مجهز به یک سیستم نظارت پیچیده بوده توقیف کرده است. به گفته پلیس این خودرو قادر به جاسوسی از تأسیسات مخابراتی است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعد از آنکه حزب کمونیست قبرس از دولت پرسیده بود قصد دارد پس از انتشار یک ویدئو در ماه سپتامبر توسط مجله آمریکایی فوربز چه اقدامی کند، پلیس تحقیقاتی را آغاز کرد.

در این ویدئو دیده می‌شود که مالک یک خودرو که افسر سابق سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل است خودرویی را معرفی می‌کند. این شخص تال دیلیان نام دارد و هدایت یک شرکت را در قبرس در دست داشت.

رییس پلیس قبرس به یک رادیوی محلی گفت وی توضیحاتی داده ولی پلیس همچنان از او بازجویی خواهد کرد. بنابر بیانیه پلیس قبرس که روز شنبه منتشر شد، پلیس اقدام به بازرسی از دفتر شرکت مذکور در شهر ساحلی لارناکا نمود و مدارکی نیز به دست آورد.

در این بیانیه آمده است: «به دنبال بازرسی اولیه مشخص شد که خودروی مذکور دارای تجهیزات الکترونیکی است. مدارک دیگری نیز به دست آمد و به همین دلایل خودرو توقیف شد».

مجله فوربز گفته که تجهیزات این خودرو که ۹ میلیون دلار ارزش دارند می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی را تا شعاع ۵۰۰ متر تحت نظر داشته باشند و از تلفن‌ها جاسوسی و مکالمات تلفنی را شنود کنند.

سخنگوی پلیس اسرائیل مدعی شده که پلیس قبرس همتای صهیونیست خود را در جریان این پرونده نگذاشته است. وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز حاضر نشد توضیحی در این باره بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار