سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش ملایر:

استفاده از روش پرتودهی برای کیفی سازی فرآورده‌های جانبی انگور

سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر از گسترش همکاری‌های مشترک بین پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پرتودهی بناب خبر داد.

استفاده از روش پرتودهی برای کیفی سازی فرآورده‌های جانبی انگوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر مجید رستمی، سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایرگفت: به منظور گسترش همکاری‌های مشترک بین پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پرتودهی بناب، رئیس و اعضای هیئت علمی این مرکز در دانشگاه ملایر حضور یافته و ضمن آشنایی با توانمندی‌های دانشگاه به بحث و تبادل نظر پیرامون راه اندازی مرکز پرتودهی در دانشگاه ملایر پرداختند.

او ادامه داد: استفاده از روش پرتودهی برای بهبود ویژگی‌های کیفی و افزایش انبارمانی فرآورده‌های جانبی انگور طرح‌های پژوهشی مشترک بین دانشگاه ملایر و مرکز پرتودهی بناب تعریف شود.

سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر با اشاره به کاربرد‌های متعدد پرتودهی در صنایع مختلف و از جمله صنایع غذایی، گفت: در حال حاضر تنها مرکز پرتودهی فعال در غرب کشور در بناب واقع شده است و این مرکز علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی به صورت تجاری نیز در زمینه پرتودهی محصولات غذایی و بهداشتی و طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز مراکز پرتودهی فعالیت دارد.

رستمی به کارگاه دو روزه اصول داربستی کردن تاکستان‌ها در این مرکز آموزش عالی اشاره کرد و بر لزوم استفاده از روش‌های نوین برای افزایش عملکرد، کارآیی مصرف نهاده‌ها و در نهایت کارآیی اقتصادی تولید انگور تأکید کرد.

اوبا بیان اینکه اجرای طرح «فراز» یکی از راهکار‌های مفید برای افزایش راندمان باغات انگور است، خواستار استفاده از نظریات تخصصی یک تیم کارشناسی خبره در هنگام اجرای طرح فراز شد و افزود: روش اجرای این طرح به موارد متعددی از جمله وضعیت توپوگرافی منطقه، شرایط آب و هوایی، رقم انگور و هدف تولید بستگی دارد و باغداران باید به صورت عملی با اصول تربیت و هرس تاک در طرح فراز آشنا شوند.

سرپرست پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایرگفت: بهبود مستمر و بهره وری سازمانی با به کارگیری و توسعه دانش و فناوری روزآمد، ضمن ایجاد زمینه برای صنعتی شدن باغات انگور و روش‌های تبدیل و نگهداری انگور، به ارتقای سلامت و امنیت غذایی در سطح ملی و حضور فعال در عرصه بین المللی می‌کند که از اهداف پژوهشکده انگور و کشمش ملایر است.

انتهای پیام/ب

افزایش تولید انگور ملایر در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار