پرداخت ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از پرداخت ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال به ۱۹ صنعت متقاضی تسهیلات این استان خبر داد.

پرداخت ۵۱۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در استان مرکزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا حاجی‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت:  ۱۵ متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در استان مرکزی نیز که از سال گذشته تشکیل پرونده داده بودند به میزان ۳۹۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

او ادامه داد: بانک‌های عامل به صورت مستقیم یک‌ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳۷ متقاضی پرداخت کردند که این مهم نیز باعث افزایش رتبه استان مرکزی در پرداخت تسهیلات شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: ۱۶۶ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه با بانک‌های عامل معرفی شدند که تا کنون ۱۹ واحد تسهیلات دریافت کردند.

حاجی‌پور گفت: مجموع سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه این استان هفت هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال با بهره ۱۴ درصد است که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در زمینه تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحد‌های تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

او افزود: سامانه بهین یاب از ابتدای امسال فعال شده و متقاضیان با مراجعه به آن می‌توانند نوع درخواست و میزان تسهیلات مورد نیاز خود را ثبت کنند و درخواست‌های متقاضیان در کارگروه استانی مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از ابلاغ اعتبارات به بانک‌های عامل، پرونده‌ها به بانک‌ها ارسال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: متقاضیان باید درخواست خود را در سایت بهین‌یاب به آدرس www.Behinyab.ir ثبت و سپس با مراجعه به بخش اطلاعیه‌های سایت سازمان نسبت به تکمیل و ارسال پرسشنامه‌ های تکمیلی اقدام کنند.

حاجی‌پور اضافه کرد: بیش از نیمی از صنایع استان مرکزی از سال ۹۵ تاکنون موفق به دریافت تسهیلات اقتصادی شده‌اند که ضمن حفظ اشتغال موجود، میزان قابل توجهی اشتغال جدید ایجاد شد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ت

۱۶۶ واحد تولیدی تا کنون ۱۹ واحد تسهیلات دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.