حضور مردم بلاروس پای صندوق‌های رای

مردم بلاروس به رغم هشدار مخالفان در خصوص تقلب، برای انتخاب نمایندگان پارلمان به پای صندوق‌های رای می‌روند.

حضور مردم بلاروس پای صندوق‌های رایبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات بلاروس امروز یکشنبه و در حالی برگزاری می‌شود که آلکساندر لوکاچنکو، رئیس جمهور بلاروس، این جمهوری سابق شوروی، از بیست و پنج سال پیش در راس حکومت این کشور قرار گرفته و ناظران در این مدت هیچ یک از انتخابات برگزار شده در کشور را آزاد و متوازن توصیف نکرده اند.

رای دهندگان بلاروس در روز یکشنبه یکصد و ده نماینده پارلمان را انتخاب می‌کنند. اما مردم که از حکومت این کشور انتقاد می‌کنند، در انتخابات گزینه‌های کمی پیش رو دارند: اصلی‌ترین رهبران معترضان و همچنین دو نماینده‌ای که از اردوگاه مخالفان قصد نامزدی در انتخابات را داشتند، از شرکت در این رقابت‌ها منع شده اند. آلیس بیالیاتسکی، رئیس سازمان غیردولتی ویاسنادر این باره گفت: انتخابات مثل شوروی، نمایشی است.

آلکسی لانوکویچ، معاون حزب مخالفان موسوم به «جبهه مردمی بلاروس» در گفت‌وگو با این خبرگزاری خاطرنشان کرد که مقامات (دولتی) قصد تقلب دارند. مرد قدرتمند بلاروس اخیرا به نزدیکی با اتحادیه اروپا ابراز تمایل کرده است. این در حالی است که اتحادیه اروپا آشکارا این کشور را به نقض حقوق بشر و سختگیری برای مخالفان و رسانه‌ها متهم می‌کند.

آلکساندر لوکاچنکو شصت و پنج ساله از سال ۱۹۹۴ بی وقفه بر بلاروس حکومت کرده و پنجمین دوره ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، بلاروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار