کشف محموله قاچاق پرندگان در آستارا

یک محموله بزرگ قاچاق پرندگان در آستارا کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فلاح مجاور، رئیس حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک محموله حاوی ۳۰۱ قطعه پرنده سهره طلایی از قاچاقچیان غیربومی پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

او افزود: این تعداد سهره طلایی که غیرقانونی و توسط متخلفان غیربومی صید شده و شبانه در حال انتقال به تهران بود، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در یک عملیات غافلگیرانه کشف و ضبط شد.

رئیس حفاظت محیط زیست آستارا با اشاره به اینکه شکارچیان غیرقانونی و فاقد مجوز برخلاف مقررات شکار و صید این تعداد پرنده زیبا را در زیستگاه‌های شهرستان زنده گیری کرده بودند، اظهار داشت: از این متخلفان تعدادی قفس و صندوق نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.

فلاح مجاور اعلام کرد: این تعداد پرنده کشف شده در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا که جزء مناطق چهارگانه و تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است، رهاسازی شده و متخلفان نیز با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شدند.

او با بیان اینکه سهره ها یکی از پرندگان آوازخوان هستند که در ایران فقط نوع سهره طلایی وجود دارد و آن را سهره پیشانی قرمز نیز می گويند، تصریح کرد: این پرندگان زیبا و خوش الحان به دلیل تغذیه از حشرات نقش اکولوژیکی بسیار مهمی در طبیعت ایفا می کنند و کنترل کننده بیولوژیکی آفات گیاهان و درختان و حافظ جنگل های هیرکانی هستند.

انتهای پیام/ع

کشف ۳۰۱ قطعه سهره قاچاق در آستارا

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.