عضو شورای شهر تهران:

نوسازی درجای ساختمان‌ها به معنی احیای بافت فرسوده نیست/ پایتخت ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار دارد

نژاد بهرام گفت: نوسازی ساختمان‌ها به صورت درجا به معنی احیای بافت فرسوده نیست.

نوسازی بافت فرسوده درجا سازی نیست/ پایتخت 10 هزار هکتار بافت ناپایدار داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران پس از یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده در خصوص نوسازی بافت فرسوده در جمع خبرنگاران گفت: نوسازی بافت فرسوده موضوعی جدی است، لذا مدیریت شهری باید برای نوسازی و احیای بافت فرسوده اقدامات عاجلی را انجام دهد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: پایتخت در کنار بافت فرسوده نزدیک به ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار شهری دارد که بیشتر آن‌ها در بخش مرکزی متمرکز هستند و مدیریت شهری تسهیلات و امتیاز‌های بسیاری را برای نوسازی بافت فرسوده در اختیار مالکان قرار داده است و باید اعلام کنم که روند نوسازی ساختمان‌ها کند است.

نژاد بهرام با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی گفت: برای نوسازی بافت فرسوده در دور جدید مدیریت شهری ستاد بازآفرینی فعال شد که یکی از کارگروه‌های اساسی زیرساخت است که در آن معاون استانداری نیز حضور دارد و در جلسه‌های دو هفته یکبار تمام موضوعات مربوط به نوسازی بافت فرسوده مطرح می‌شود و همان جا برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

او با تأکید بر اینکه در روند توسعه نوسازی بافت فرسوده گام‌های بلندی برداشته شده است، گفت: یکی از دلایل پیشرفت طرح نوسازی بافت فرسوده این بود که ما در شورای پنجم بودجه نوسازی بافت فرسوده را ۲۳۰ درصد افزایش دادیم و موارد خاصی برای آن تعریف کردیم.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید بافت فرسوده را درجا نوسازی کرد، گفت: ما در مدیریت شهری باید تلاش کنیم تا ارزش سکونت ارتقا پیدا کند، زیرا نوسازی ساختمان‌ها به صورت درجا به معنی احیای بافت فرسوده نیست.


بیشتر بخوانید: تذکر عجیب عضو شورای شهر به شهرداری تهران


نژاد بهرام با اشاره به تسهیلاتی که مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: ارائه انشعاب رایگان اختصاص ۵۰ میلیون تومان وام، صدور پروانه رایگان، از جمله اقدام‌هایی است که مدیریت شهری برای نوسازی بافت فرسوده انجام داده است.

او تأکید کرد: شهرداری بستر را برای نوسازی بافت فرسوده باز کرد و هدف مدیریت شهری ارتقای سطح سکونت خانواده‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار