آغاز برداشت زعفران در شهرستان دامغان

سطح زیر کشت زعفران در شهرستان دامغان ۱۷ هکتار است که ۱۴ هکتار از این میزان به باروری رسیده است و تا اواسط آذرماه برداشت محصول زعفران در این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: برداشت زعفران از اواسط آبان از ۱۷ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شده است.

او افزود: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان دامغان ۱۷ هکتار است که ۱۴ هکتار از این میزان به باروری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان به زمان برداشت این محصول اشاره کرد و ادامه داد: برداشت زعفران هم‌اکنون در این شهرستان آغاز شده است و تا اواسط آذرماه ادامه دارد.

طباطبائیان اظهار داشت: با توجه به فقدان هر گونه سرمازدگی محصول زعفران در سال جاری، پیش بینی برداشت این محصول حدود پنج کیلوگرم در هکتار است که به میانگین عملکرد کشوری نزدیک است.

او بیان کرد: برداشت سال گذشته زعفران در دامغان سه کیلوگرم در هر هکتار بود که با توجه به این امر، تولید زعفران امسال در دامغان با مطلوبیت بیشتری نسبت به سال قبل همراه بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: بازار فروش زعفران تولیدی این شهرستان بازار‌های محلی و استان‌های شرقی است.

طباطبائیان تصریح کرد: با توجه به این که کشاورزان نسبت به مزیت نسبی زعفران در خصوص آب مصرفی و درآمد سالانه آگاه شدند، با رسیدگی بهتر به مزارع زعفران، شاهد رشد هرساله برداشت این محصول هستیم.

۵۰ کشاورز دامغانی در ۱۷ هکتار زمین کشاورزی، به تولید زعفران مشغول هستند که بیش از ۶۰ درصد کاشت این محصول در جنوب دامغان انجام می‌شود.۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

بیش از ۶۰ درصد محصول زعفران در شهرستان دامغان در جنوب این شهرستان کشت می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار