۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان سمنان وجود دارد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که براساس آزمایش‌های انجام شده عسل تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۵ هزار و ۱۷۶ کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که براساس آزمایش‌های انجام شده عسل تولیدی استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی است.

او افزود: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان ۲ بار در سال کلنی‌های زنبور عسل را مورد پایش قرار می‌دهند که براساس پایش‌های انجام شده بیماری گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: پایش کلنی‌های زنبور عسل یک‌بار در زمان کوچ بهاره و یک‌بار در زمان کوچ پاییزه انجام می‌شود و در نیمه نخست امسال ۹۷۰ کلنی در استان سمنان مورد بازدید قرار گرفته است.

حسینی ابراز داشت: از ابتدا تا شهریور ۹۸ از ۳۳ زنبورستان نمونه برداری انجام شد و بیماری خاصی گزارش نشده و عسل تولیدی در استان عسل سالم است.

او اضافه کرد: به منظور پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مربوط به کلنی‌های زنبور عسل دارو‌هایی مانند ضد انگل از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمنان خریداری و به صورت رایگان مبارزه انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان فصل بهار قبل از شروع فصل گرما و در فصل پاییز قبل از شورع فصل سرما میزبان کلنی‌های زنبور‌های عسل است که از مناطق دیگر به این استان آورده می‌شود.

حسینی افزود: حمل و نقل کلنی‌های زنبور عسل در محور‌های مواصلاتی منوط به دریافت مجوز است و در ورودی‌های استان سمنان جا به جایی دام فقط براساس مجوز انجام می‌شود و در این زمینه نگرانی برای انتقال بیماری در بین کلنی‌های زنبور عسل وجود ندارد.

او گفت: صدور مجوز جابه‌جایی کندو‌های زنبور عسل منوط به سالم بودن کلنی از لحاظ بیماری است.

امسال، با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، تولید عسل در این استان به حدود ۳۰۰ تن افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام / م

صدور مجوز جابه‌جایی کندو‌های زنبور عسل  در استان سمنان منوط به سالم بودن کلنی از لحاظ بیماری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار