رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان :

نزدیک به ۵۰ هزار هکتار نوار ساحلی هرمزگان مستعد فعالیت پرورش میگو

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان گفت: نزدیک به ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی استان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده است.

نزدیک به ۵۰ هزار هکتار نوار ساحلی هرمزگان مستعد فعالیت پرورش میگوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی اکبر مجاز ، رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان گفت: نزدیک به ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی استان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده است.

او افزود کار واگذاری ۲۰ هزار هکتار آن به متقاضیان دارای شرایط لازم از سه سال پیش در قالب سایت‌های پرورش میگو آغاز شد.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان گفت: گسترش سایت‌های پرورش میگو راهکاری برای ارزآوری و رونق تولید در کشور است و هرمزگان پیشرو در گسترش صنعت پرورش میگو است.

علی اکبر مجاز افزود: با توجه به ساحل و دریای گسترده و همچنین شرایط آب و هوایی استان هرمزگان، شرایط برای کشت و پرورش انواع آبزیان بویژه ماهی و میگو از سال‌های قبل فراهم شده است و هر سال بر این ظرفیت برای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی افزوده می‌شود.

او گفت : اهمیت آبزی پروری در حفاظت از زیست دریایی برای نسل آینده، ارز آوری، رونق تولید  و اشتغال زایی به خوبی مشخص است به طوری که در حال حاضر استان را با همت صورت گرفته توانسته به قطب تولیدات شیلاتی کشور تبدیل کند.

رئیس اداره توسعه میگوی شیلات هرمزگان افزود:  در سال ۱۳۹۷ سطح زیرکشت میگو در استان هرمزگان ۴هزار و ۲۸۶ هکتار در در ۱۲ سایت پرورش میگو، ۳۶۰ مزرعه و ۴هزار و ۲۲۶ استخر بوده و ۲۲هزار و ۱۸۰ تن میگوی پرورشی تولید شده است.

مجازگفت: امسال با سطح زیر کشت ۵ هزار و ۴۳۱ هکتار تولید ۲۸ هزار تن میگوی پرورشی پیش بینی می‌شود و این مزارع در مجتمع‌های پرورش میگوی تیاب جنوبی و شمالی، سایه خوش، مقام، هنگام، قشم، کولغان، شور اول و دوم سیریک و یکدار شرقی و غربی قرار دارند.

انتهای پیام/ب

توسعه پرورش میگو در هرمزگان

برچسب ها: اقتصادی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.