۶۱ زندانی کردستانی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس تفاهم نامه منعقده شده این بیمه با بهزیستی از اول امسال تاکنون ۶۱ نفر از افراد زندانی و فاقد مدارک شناسایی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

۶۱ زندانی کردستانی زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر انور اسماعیلی اظهار داشت : ۳۴ نفر از این تعداد افراد شامل نوزادان رها شده در خیابان‌ها و محلات و کارتن خواب‌ها بوده و پس از شناسایی توسط بهزیستی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

او افزود: این افراد بدلیل نداشتن کد ملی، کد بیمه نیز ندارند بنابراین اگر نیاز به بستری پیدا کنند یا از حضور آن‌ها در بیمارستان جلوگیری می‌شود و یا بدلیل هزینه‌های زیاد از خدمات مناسب بهره‌مند نمی‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: برای این افراد پس از اینکه توسط بهزیستی معرفی شدند، دفترچه بیمه سلامت صادر شده و از همه خدمات بستری این بیمه در مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه همچنین ۲۷ نفر از زندانیان استان نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، گفت: این افراد فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای بوده و تا زمانی که در زندان باشند خود و خانواده‌شان می‌توانند از دفترچه بیمه سلامت در صورت نیاز از خدمات بستری در بیمارستان بهره‌مند شوند.

اسماعیلی یادآور شد: این اقدام در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان بیمه سلامت ایران با سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و خدمات بیمه برای این افراد شامل خدمات سرپایی نمی‌شود که امیدواریم در آینده این خدمات نیز پوشش مناسبی پیدا کند.

در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد آن شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/ج

۲۷ نفر از زندانیان استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.