با طرح پایتخت کتاب ایران مسیر مطالعه را باید در قشر جوان باب کنیم

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: کار‌های خوبی صورت گرفته است و برنامه‌های ارزشمندی در حوزه کتابخوانی انجام شده است از جمله بحث پایتخت کتاب ایران، جام باشگاه‌های کتابخوانی، اما این‌ها کافی نیست.

با طرح پایتخت کتاب ایران مسیر مطالعه را باید در قشر جوان باب کنیم به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: در تمامی ادیان و مکاتب اگر جستجو کنیم هیچ مکتبی به اندازه اسلام و مکتب اهل بیت در باره آگاهی و دانایی و دانستتن بحث نشده است؛ و اولین آیات قرآن با خواندن بر پیامبر نازل شد.

امام جمعه شهرستان افزود: در اسلام تاکید زیادی بر روی علم و دانایی شده است و هر جایی که علم و آگاهی در جامعه‌ای حاکم شد جهل و ناآگاهی رخت برخواهد بست و برعکس هر جایی که جهل و نادانی حاکم شود به دنبال آن علم و آگاهی از بین خواهد شد و تاریکی حاکم می‌شود.

او افزود: در گذشته میزان افراد باسواد ایران در سطح پایینی بوده است، اما شما ببینید که در طول ۴۰ سال گذشته شاهد ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه به ویژه مناطق روستایی با دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی و این موضوع جزء اصول و اسلوب انقلاب اسلامی است.

او گفت: مقام معظم رهبری با کتاب انس ویژه دارند و از برنامه‌های زندگی مقام معظم رهبری کتابخوانی است.

او افزود: کار‌های خوبی صورت گرفته است و برنامه‌های ارزشمندی در حوزه کتابخوانی انجام شده است از جمله بحث پایتخت کتاب ایران، جام باشگاه‌های کتابخوانی، اما این‌ها کافی نیست؛ و باید با همین طرح پایتخت کتاب ایران مسیر مطالعه را باید در قشر جوان باب کنیم.

او به آسیب‌های فضای مجازی در حوزه مطالعه اشاره کرد و افزود: امروز این موضوع به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، اما واقعیت امر این است که هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی‌دهد و دست اندرکاران نیز در این زمینه موفق باشند.

انتهای  پیام/ز

 

هیچ چیزی به اندازه کتاب و مطالعه کتاب به انسان لذت نمی‌دهد

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار