دبیر کل اتحادیه بنکداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عرضه برنج خارجی بالاتر از نرخ مصوب در سایه سودجویی واردکنندگان

حسنی گفت: با توجه به فراوانی کالا در انبار‌ها و کاهش تقاضا، رکود بر بازار اقلام اساسی حاکم است.

قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی کالا در انبار‌ها و کاهش تقاضا، رکود بر بازار اقلام اساسی حاکم است.

وی درباره آخرین وضعیت بازار برنج ایرانی افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو برنج ایرانی در عمده فروشی‌ها ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان است که در نهایت با احتساب ۱۲ درصد سود در خرده فروشی‌ها باید عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر به ضعف نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار بر می‌گردد.

حسنی قیمت مصوب هر کیلو برنج خارجی را ۶ هزار و ۳۰۰ تا ۷ هزار و ۹۰۰ تومان در عمده فروشی‌ها اعلام کرد و گفت: طبق روال سال‌های گذشته از ابتدای مرداد تا اول دی، ممنوعیت ترخیص واردات برنج را داریم که همین امر بهانه ای شد تا قیمت برنج خارجی در خرده فروشی ها با نرخ های بالاتری عرضه شود، در حالیکه ذخیره انبارها در این خصوص بسیار مناسب است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه کمبود برنج خارجی شایعه‌ای بیش نیست، بیان کرد: با توجه به سودجویی واردکنندگان، پرداخت یک ریال ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات، نابودی تولید داخل و خیانت به کشاورزان را در بر دارد، در حالیکه این افراد با بیان اظهاراتی مبنی بر کمبود به دنبال تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت واردات، بر گرانی برنج خارجی دامن زد/ترخیص ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در بنادر


وی درباره آخرین وضعیت بازار رب گوجه فرنگی اظهار کرد: در ماه‌های اخیر، قیمت رب گوجه در بازار عمده فروشی با افت ۲۰ درصدی به ۱۲ هزار تومان رسیده است و هم اکنون در ثبات نسبی به سر می‌برد.

حسنی از افت ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت انواع حبوبات در بازار خبر داد و گفت: این در حالی است که قیمت لوبیا سفید در هفته‌های گذشته ۸۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

این مقام مسئول با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت چای در بازار افزود: در ماه‌های اخیر، قیمت هر بسته چای خارجی به یکباره به ۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید که از مسئولان ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود نسبت به قیمت تمام شده بررسی دقیقی داشته باشند.

وی در پایان درباره آینده بازار اقلام اساسی تصریح کرد: با توجه به افزایش ناگهانی و غیرکارشناسی قیمت بنزین، پیش بینی می‌شود که قیمت اقلام اساسی با نوساناتی در بازار روبرو شود، هر چند تاثیر نوسان قیمت بنزین بر سایر کالا‌ها آنی نیست.

انتهای پیام/

افزایش قیمت اقلام اساسی در آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۲۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
به این مقدار دلخوش نباشید !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
کیلو 175000 ت هست نداریم بخریم
آخرین اخبار