وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اولویت آموزش و پرورش بکارگیری نیروی انسانی بومی است/ سهم بیشتر مناطق محروم برای جذب نیرو

حاجی میرزایی گفت: اولویت ما بکارگیری نیرو‌های بومی است چراکه اگر این طور نباشد بعد از مدتی معلمان قصد خروج از شهر می‌کنند.

ایزدخواه/اولویت آموزش و پرورش به کارگیری نیروی انسانی بومی است/ آیا به استان‌های محروم سهم بیشتری برای جذب نیرو داده می‌شودمحسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تاکنون به اندازه تمام کلاس‌های درس در کشور معلم پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: ما به اندازه‌ای که معلم نیاز باشد نیروی انسانی جذب خواهیم کرد و بدون شک همه کلاس‌های درس در آموزش و پروش با حضور معلم برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برای ساماندهی مطلوب‌تر جذب معلم برنامه دقیق‌تری برای سال آینده داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جریان جذب معلم که در همه استان‌ها صورت گرفته است، بیان کرد: براساس هماهنگی انجام‌شده، همه استان‌ها از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب معلم داشتند و وزارت آموزش و پرورش برای استان سیستان و بلوچستان ۲ هزار سهمیه اضافه‌تر از روال معمول گرفته است تا کاستی‌ها جبران شود.

او تصریح کرد: اولویت ما بکارگیری نیرو‌های بومی است چراکه اگر این طور نباشد بعد از مدتی که معلمان قصد خروج از شهر را می‌کنند و تعادل و توازن کلاس‌های درس بهم می‌خورد.


بیشتر بخوانید: فاصله‌ها مانع از وحدت ملی است/ محصول نهایی تعلیم و تربیت خود را با کنکور تنظیم می‌کند


حاجی میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: غیر از ۱۶۵۰ نفر که برای دادن آزمون دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده‌اند، حدود ۳ هزار و ۶۵۰ نفر با توجه به ماده ۲۸ که دارای مدرک لیسانس هستند در دوره کوتاه مدتی که برایشان گذاشته می‌شود برای امسال سهمیه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار