اجرای طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک

طرح‌های آبخیزداری برای جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نقوی، سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: طرح‌ها و طرح‌های آبخیزداری در گیلان علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک از جاری شدن سیلاب در نقاط مختلف این استان نیز جلوگیری می‌کند.

او، با بیان اینکه در صورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی این منابع برای اجرای طرح‌های آبخیزداری سراسر گیلان هزینه می‌شود، افزود: در حال حاضر تعدادی از طرح‌های آبخیزداری در همین حوزه پیش‌بینی شده که برای اجرا منتظر تزریق اعتبارات هستیم.

سرپرست معاونت فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، تقویت سفره‌های زیرزمینی و ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها، اثرگذاری فراوان برای کنترل سیلاب و رسوب از یک سو و حفاظت از خاک بخشی از کارکرد‌های فراوان اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان است.

نقوی، روند اجرای طرح‌های آبخیزداری شهرستان تالش را مورد ارزیابی قرار داد و در تشریح عملیات اجرایی این طرح‌ها، افزود: امسال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۳ قرارداد برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در محدوده شهرستان تالش منعقد شده است که طرح‌های مذکور هم‌اینک به صورت متناوب در حال عملیاتی شدن هستند.

او، پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبخیزداری گیلان را به طور میانگین حدود ۵۰ درصد اعلام و تصرح کرد: امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبخیزداری در سراسر استان، مردم از مزایای آن‌ها به خوبی بهره‌مند شوند و آثار این اقدامات ارزشمند برای آنان کاملاً قابل مشاهده شود.

 

انتهای پیام/م.ع

جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک با اجرای طرح‌های آبخیزداری

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.