در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود گروه‌های خونی مختلف به ویژه گروه‌های منفی

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: با شروع فصل سرما نیاز بیشتری به انواع گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی در کشور داریم.

لزوم توجه به گروه‌های خونی مختلف به ویژه گروه‌های منفی/ کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون با شروع فصل سرمابشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت میزان فرآورده‌های خونی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با شروع فصل سرما میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کاهش پیدا کرده است. با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیماران مربوط به فصل خاصی نمی‌شود از تمام افراد خیّر درخواست می‌کنم که در این کار خداپسندانه با هدف رفع نیاز بیماران شرکت کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده‌های آن در استان‌هایی که عمل‌های جراحی سنگین مانند قلب باز انجام می‌دهند بیشتر از سایر مناطق کشور است و بیماران خاص و تالاسمی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های آن دارند.

حاجی‌بیگی تأکید کرد: عمر پلاکت و پلاسما کوتاه است به همین دلیل نیاز همیشگی به این دو فرآورده خونی در کشور وجود دارد به همین دلیل من از تمام افراد خیر تقاضا دارم که با مراجعه به مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون و فرآورده‌های خونی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر از بین گروه‌های خونی گروه‌های منفی بیشتری مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص است و من امیدوارم مردم بیشتری جهت اهدای خون خود به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید: درصد اهداکنندگان از گروه‌های خونی منفی هستند


او یادآوری کرد: استان تهران یکی از پرمصرف‌ترین واحد‌های خونی به دلیل بروز سوانح ترافیکی محسوب می‌شود، اما به طور کلی استان‌های دیگر در زمینه خون و نیاز بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از میزان ذخیره گرو ه های مختلف خون و فرآورده های آن در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.