یارانه خرید ۲۴ هزار تومانی کتاب:

مشارکت ۲۹ کتابفروشی کردستان در اجرای طرح پاییزه

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت ۲۹ کتابفروشی استان در اجرای طرح پاییزه کتاب خبر داد.

مشارکت ۲۹ کتابفروشی کردستان در اجرای طرح پاییزه کتابعبید رستمی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به طرح‌های حمایتی مربوط به کتاب اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۲۱ کتابفروشی در مرکز استان و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه هستند،عنوان کرد: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند و موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروش‌ها پرداخت خواهد کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ثبت نام کتابفروشی‌های استان در این طرح عنوان کرد: ۲۹ کتابفروشی استان شامل ۲۱ کتابفروشی در مرکز استان و ۸ کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه برای شرکت در طرح پاییزه کتاب ۱۳۹۸ ثبت نام کردند.

رستمی، کتابفروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، پیشه وا، توحید، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زاهدی، شار، مهرگان، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب ژیرا، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب هفت، کتابسرای الوان، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای نگاه، کتابسرای کلام و کتیبی مانگ در استان را کتابفروشی‌های مجری طرح پاییزه کتاب ۹۸ برشمرد.

او با بیان اینکه، میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۰ درصد است، اضافه کرد: مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب هشت روز است که از ۲۳ آبان ماه جاری آغاز و تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۳۰ آبان ادامه دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۲۴ هزار تومان است.

به گفته رستمی، حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین و قبل از شروع طرح اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ج

سقف مجاز خرید کتاب برای هر خریدار حداکثر ۱۲۰ هزار تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.