راه اندازی خوشه سنگ نی ریز با مشارکت بخش خصوصی/انعقاد قرارداد با ۱۷۵ سرمایه گذار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از راه اندازی خوشه سنگ نی ریز با مشارکت اتحادیه سنگبری‌های نی ریز خبر داد.

راه اندازی خوشه سنگ نی ریز با مشارکت بخش خصوصی/انعقاد قرارداد با ۱۷۵ سرمایه گذاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احد فتوحی پس از بازدید از تعدادی واحد سنگبری و فراوری سنگ در شهرک صنعتی سنگ نی ریز، گفت: مراحل امکان سنجی این خوشه انجام شده و در ماه‌های آینده مراحل راه اندازی و فعالیت این خوشه آغاز می‌شودتا با حمایت‌های این شرکت در حوزه‌های ارتقای فناوری، برگزاری تور‌های صنعتی و نمایشگاهی و نیز حمایت از واحد‌ها برای صادرات، شاهد رشد بیش از پیش صنعت سنگ در این شهرستان باشیم.

او تصریح کرد: پس از خوشه سنگ شمال، این خوشه دومین خوشه صنعت سنگ استان محسوب می‌شود.

فتوحی با اشاره به ظرفیت‌های موجود درشهرستان نی ریز در زمینه دارا بودن منابع غنی معدنی سنگ تزیینی و نما و نیز فعال بودن شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز بعنوان یکی از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه، گفت: استقرار و فعالیت ۱۴۹ واحد مرتبط با سنگ‌بری و فرآوری سنگ و با اشتغالزایی یک هزار و ۷۰۰ نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه صنایع جانبی مرتبط با سنگ است وبه همین دلیل نیز مراحل ایجاد این خوشه صنعتی در دستورکار این شرکت قرارگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در شهرک صنعتی سنگ نی ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت و تاکنون ۱۷۵ قرارداد با متقاضیان و سرمایه گذاران منعقد شده است.

فتوحی هدف از راه اندازی خوشه سنگ را حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های صادرات، برند سازی، تقویت تولید داخلی و ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: واحد‌های عضو خوشه‌های صنعتی از محل ارتباطات و همکاری‌های مشترک سود کسب می‌کنند و این همکاری، دانش فنی و بهره وری آن‌ها را افزایش داده و هزینه‌های تولیدشان را نیز کاهش می‌دهد.

او بیان کرد: تقویت خوشه‌های صنعتی تقویت کننده و محرک صنایع کوچک و متوسط در عرصه تولید و بازار خواهد بود و اثرات اقتصادی مطلوبی را در سطح جامعه به همراه خواهد داشت.

او در ادامه بر رفع مشکلات واحد‌های فراوری سنگ و فعال کردن واحد‌های راکد تاکیدکرد.

در بازدید مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک صنعتی سنگ نی ریز تصمیماتی در زمینه طرح توسعه ۱۶ هکتاری شهرک صنعتی، حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از طرح تامین پایدار آب از طریق حفر چاه، تسریع در صدور اسناد تفکیکی واحد‌ها و... اتخاذ شد.
انتهای پیام/م

راه اندازی خوشه سنگ در شهرستان نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار