کارگروه تسهیل کردستان ۱۲ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کرده است

معاون استاندار کردستان گفت: در طرح تولید و اشتغال ۱۰ طرح اشتغال زایی و واحد تولیدی با ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کارگروه تسهیل، مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

کارگروه تسهیل کردستان ۱۲ میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کرده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از محل تسهیلات طرح رونق تولید سال‌جاری ۱۳ واحد و طرح تولیدی بخش صنعت با ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان که قبلا تصویب شده بود، تائید و به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

او گفت: در طرح تولید و اشتغال منابع بانکی تبصره ۱۸ ملی، تاکنون رفع موانع ۱۰ طرح و واحد تولیدی با ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: بانک‌ها در راستای پذیرش و تسهیل‌گری در مسیر پرداخت تسهیلات به این متقاضیان به نحو احسن عمل کرده و تسهیلات در کوتاهی زمان ممکن پرداخت شود.

او عنوان کرد: ۵۰ درصد از منابع این طرح از طریق صندوق ملی و ۵۰ درصد نیز از محل منابع بانکی تامین می‌شود.

فیروزی اذعان داشت: نرخ سود تسهیلات پرداخت شده ۱۲ درصد است، اما ۸ درصد آن در قالب طرح حمایتی دولت پرداخت می‌شود.

او گفت: با توجه به شرایط تولید در کشور بانک‌ها باید روشی پیدا کنند که بتوانند به واحد‌های تولیدی که توان تولید و فروش دارند، کمک کنند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه عملکرد اجرای تبصره ۱۸ در استان‌های برخوردار به مراتب بهتر است، گفت: بدهی واحد‌ها به بانک نمی‌تواند مانع پرداخت تسهیلات دوباره به واحد‌های مشکل‌دار شود.

او عنوان کرد: ۱۰۰ مورد که در حال حاضر ثبت‌نام شده و پرونده آن‌ها به بانک معرفی شده باید زمینه پرداخت تسهیلات به آن‌ها را فراهم کرد.

فیروزی اذعان کرد: مدیران بانک‌ها به صورت مجزا پرونده‌ها را بررسی و برای هر مورد فرمولی بدهند که این واحد‌ها به پرداخت برسند.

او عنوان کرد: انتظار داریم ظرف یک هفته با دو جبهه کاری شامل صنعت، معدن و تجارت استان و جبهه بانک‌ها برای حل مشکل این ۱۰۰ طرح در بانک، هر کدام به صورت مجزا فرمول ارائه دهند.

فیروزی افزود: باید به نحوی عمل کنیم که اکثر این واحد‌ها بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان ضمن درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص گفت: سهم استان کردستان باید با جدیت و تلاش دستگاه‌های متولی، بانک‌ها و اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها سهم قابل توجهی از تبصره ماده ۱۸ اجرا شود.

فیروزی افزود: با توجه به وجود متقاضی در استان و این امکان پرداخت تسهیلات در استان، هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل ثبت‌نام اصناف تولیدی در سامانه و بهره‌مندی آن‌ها از ظرفیت دیده شده در ماده ۱۸ فراهم شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: بنای مسئولان در استان کردستان حمایت از سرمایه‌گذاری است و در این مسیر اولویت با سرمایه‌گذاران بومی به ویژه کسانی است که در آزمون اعتبارسنجی موفق بوده‌اند.

او در ادامه به برخی استفاده‌های غیرقانونی از اراضی در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت:با توجه به محدودیت زمین صنعتی در کردستان، باید در استفاده از این ظرفیت جدیت به خرج داد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اذعان کرد: استفاده از زمین شهرک صنعتی برای سایر کاربری‌ها ممنوع است و با همه کسانی که از این ظرفیت به نحو دیگری استفاده می‌کنند برخورد خواهد شد.

او همچنین عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار زمین صنعتی در بهترین شهرک صنعتی بیش از ۱۵ سال بدون استفاده رها شده  است.

انتهای پیام/ج

معرفی بخش صنعت با ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان به بانک‌ها در طرح تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.