معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:

افزایش ۲۴ درصدی ورودی گردشگر به کشور در ۷ ماه گذشته/ بسته دیپلماسی فرهنگی آماده کرده ایم

تیموری درباره آماده کردن یک بسته فرهنگی و میزان ورود گردشگر به کشور طی چند ماه اخیر صحبت کرد.

افزایش ۲۴ درصدی ورودی گردشگر به کشور در ۷ ماه گذشته/ بسته دیپلماسی فرهنگی آماده کرده ایمولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از آماده کردن یک بسته دیپلماسی فرهنگی خبر داد و گفت: ما برای برگزاری روزهای گردشگری از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی استفاده خواهیم کرد. ما اطلاعاتی را لازم داشتیم که ببینیم با کدام کشورها باید به عنوان بازارهای هدف کوتاه مدت و بلند مدت کار کنیم، به هر صورت همکاری‌های گسترده‌ای را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شروع کردیم؛ این همکاری به شکل هم‌افزایی درآمده است البته ما به کمک سازمان صداوسیما نیز نیاز داریم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در ۷ ماه گذشته ۲۴ درصد افزایش گردشگر ورودی داشتیم و این نشان می‌دهد که روند گردشگری به سمت رونق روزافزون پیش می‌رود البته بزرگترین معضل ما اطلاع‌رسانی است پس انصافا باید در این حوزه کار کنیم و به کمک همکاران رسانه‌ای نیاز داریم.

تیموری بیان کرد: گردشگری محور توسعه و مزیت این کشور است، روزی که به اجماع کلی در سطح نظام برسیم، گردشگری مزیت این کشور است و همه در کنار هم قرار می‌گیریم. ظرفیت‌ها و درآمدهای این حوزه به جیب افراد خاصی نمی‌رود و به صورت مویرگی در سطح جامعه توزیع می‌شود؛ ما از سال گذشته به فضای مجازی متمرکز شدیم به عنوان مثال در خصوص چین ممکن است که بخش خصوصی دسترسی چندانی به فضای مجازی نداشته باشد اما رایزن‌های فرهنگی در این خصوص می‌توانند به ما کمک کنند.

هاشمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در بخش دیگری از این برنامه گفت: ما در بیش از ۶۰ کشور حضور فرهنگی داریم و رایزن‌های فرهنگی علاوه بر آنکه نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات هستند، نمایندگان رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به حساب می‌آیند. هم‌اکنون مدتی است که تحولات خوبی رخ داده و ما هم معتقدیم که تورهای فرهنگی نقش بسزایی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشورمان دارند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: گروه‌هایی که تا به امروز از کشورهای مختلفی همچون ایتالیا به کشورمان آمده‌اند بسیار تأثیرگذار بوده‌اند بنابراین ما به کار گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایمان داریم. در سازمان صنایع و ارتباطات همه رایزن‌های فرهنگی را ملزم کردیم که بخشی از بودجه خودشان را به بحث گردشگری اختصاص بدهیم.

سیدرضا هاشمی رئیس اداره دیپلماسی فرهنگی وزارت امور خارجه گفت: اداره دیپلماسی گردشگری فعالیت وزارت خارجه در خصوص گردشگری است و وزارتخانه امور خارجه فعالیت‌های زیادی در خصوص توسعه گردشگری کشور دارد. اداره دیپلماسی به ما کمک می‌کند که رتبه ایران را در حوزه گردشگری و در سطح جهان را به رتبه دهم برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار