نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مساجد و حسینه‌ها فضای مطلوبی برای توسعه کتابخانه‌هاست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مساجد و حسینیه‌ها فضا و امکانات بسیار مطلوبی برای توسعه کتابخانه‌ها دارند و این کار به مدیریت هزینه‌ها هم کمک می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار کتابداران استان گفت: مساجد و حسینیه‌ها فضا و امکانات بسیار مطلوبی دارند و می‌توان با کمک گرفتن از آنها، فضا‌های کتابخانه‌ای را توسعه داد و اینکار به مدیریت هزینه‌ها نیز کمک می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: هر چه به گذشته و پیشینه کتاب نگاه می‌کنیم، پیدایش کتاب را در فضای کتاب‌های آسمانی می‌بینیم و این پیشینه، پشتوانه ارزشمندی برای فعالین این حوزه به شمار می‌آید.

اوبا بیان اینکه هویت صنفی کتاب و کتابداران به انبیاء بر می‌گردد، تصریح کرد: انبیاء الهی یا خودشان صاحب کتاب بوده‌اند و یا کتب انبیاء دیگر را تبلیغ می‌کردند و در حقیقت خدا و انبیاء پرچمدران کتاب و کتابخوانی هستند.

امام جمعه قزوین افزود: قرآن کریم و کلام پیامبر (ص)، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) پشتوانه بسیار ارزشمندی در فرهنگ ما است که در فرهنگ‌های غیر اسلامی وجود ندارد چرا که حرف از عالم ملکوت به میان آورده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: اگر از این همه منابع ارزشمند غفلت کنیم، کتب ضالّه در جامعه رواج پیدا می‌کند و جامعه را به انحراف می‌کشاند.

امام جمعه قزوین در ادامه عدالت در عرصه کتاب و کتاب خوانی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: متولیان این حوزه هم در ارائه کتب و هم در ایجاد فضا‌های مطالعاتی تلاش کنند تا توازن بین جمعیت و میزان ارائه خدمت رعایت شود.

انتهای پیام/ک

مساجد و حسینیه‌ها فضا و امکانات بسیار مطلوبی دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار