هنرمندان میانماری به دلیل انتقاد از ارتش محکوم شدند

گروهی از طنزپردازان میانماری به خاطر اجرایی که ارتش این کشور را مورد انتقاد قرار داد به زندان محکوم شدند.

هنرمندان میانماری به دلیل انتقاد از ارتش محکوم شدندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی هفت نفره از طنزپردازان میانماری به خاطر اجرایی که نیرو‌های نظامی این کشور را مورد انتقاد قرار داد روز دوشنبه برای دومین بار ظرف چند هفته محکوم به حبس شدند.

به دنبال اعلام این حکم از سوی دادگاه، هنرمندان محکوم شده اعلام کردند این تصمیم نشان می‌دهد که قضات «دست نشانده» ارتش هستند.

این گروه که به «نسل طاووس» معروف هستند، پس از اجرای نمایش «تانگیات» که هنری شبیه شعر انتقادی است دستگیر شدند. این گروه طنزپرداز در اجرای خود که با شعر، کمدی و موسیقی همراه بود، با پوشیدن یونیفرم‌های نظامی، ارتش را مورد تمسخر قرار دادند.

شش نفر از این گروه هفت نفره روز دوشنبه بر اساس بخش ۵۰۵ (آ) قانون جزای میانمار زندانی شدند. قاضی مگ مگ تِت در هنگام صدور حکم گفت: «این افراد به بی احترامی به ارتش محکوم هستند. به همین دلیل است که به یک سال زندان محکوم شدند.»

در ماه اکتبر، پنج نفر از این گروه در دادگاه دیگری به یک سال حبس محکوم شدند.

به خاطر نظام قضائی میانمار، این گروه با اتهامات مشابه در شهر‌های مختلف روبرو هستند. از آنجا که این هنرمندان این اجرا را در مکان‌های مختلف داشته اند، اکنون با چندین پرونده روبرو هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار