احتمال بارش برف و وقوع سیل در کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص عوارض احتمالی فعالیت سامانه بارشی در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بر اساس اطلاعیه شماره ۶ اداره کل هواشناسی استان کرمان و طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی از  (دوشنبه ۲۷ آبان) سامانه بارشی در استان آغاز و تا اواخر وقت روز چهارشنبه (۲۹ آبان) ادامه خواهد داشت.

این اطلاعیه می‌افزاید: در این مدت ناپایداری‌ها بصورت افزایش ابر، وزش باد‌های نسبتا شدید، و بارش باران؛ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود. از بعد از ظهر چهارشنبه کاهش محسوس دما در استان رخ خواهد داد؛ لذا یخزدگی و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر دور از انتظار نیست.

براساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان با توجه به نوع سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن ناگهانی سیلاب خصوصا در غرب و جنوبغرب استان محتمل است.

اداره کل هواشناسی استان کرمان با پیش بینی احتمال وقوع مه گرفتگی در برخی مناطق استان در صبح پنج شنبه به مردم استان کرمان توصیه کرده است:از توقف تردد و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری ، از صعود به ارتفاعات استان بواسطه احتمال باری برف و بوران پرهیز و در جاده‌های کوهستانی بدلیل بارش احتمالی برف و لغزندگی سطح جاده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

بارش برف در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار