نشست هماهنگی جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در شاهرود

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی همزمان در پنج استان کشور آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان در نشست هماهنگی جشن ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی (جنگل ابر) در فرمانداری شاهرود افزود: این آیین ۱۴ آذر با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و جمعی از مسئولان استان سمنان و شهرستان شاهرود در روستای هدف گردشگری ابر شاهرود برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این جشن فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های شاهرود است، تصریح کرد: در استان سمنان ۲ منطقه گردشگری با ظرفیت بالا در شاهرود و مهدیشهر وجود دارد که برای توسعه آن‌ها نیاز به برندسازی است و جنگل ابر قابلیت بالایی برای برندسازی دارد.

جمال توانمند کردن جامعه محلی در برگزاری جشن ثبت جهانی جنگل هیرکانی ابر را ضروری دانست و تصریح کرد: در فرصت ۲۰ روزه تا شروع این جشن آموزش و توانمند سازی جامعه محلی در دستور کار میراث فرهنگی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان تقویت دفتر‌های سیاحتی و آماده سازی آن‌ها برای برگزاری این جشن‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: اقتصاد استان با توسعه گردشگری تقویت شده و اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

به گفته او، شهرستان شاهرود با شرایط آب و هوای بسیارخوب، شهروندان مهمان نواز، شخصیت‌های فرهیخته و وجود اماکن زیارتی و سیاحتی فراوان، با همدلی می‌تواند بیشترین گردشگر استان را جذب کند.

جمال گفت: باید گردشگری روستایی ترویج داده شده و روستاییان میزبان خوبی برای گردشگران باشند تا توسعه روستایی را شاهد باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در جنگل ابر خبر داد و تصریح کرد: منابع مالی پیش بینی شده هر منطقه استان در جای خود هزینه شده و به جای دیگری اختصاص داده نمی‌شود.

انتهای پیام / م

ساخت ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی در جنگل ابر خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار