سناتورهای آمریکایی خواستار لغو تمام معافیت‌های هسته‌ای ایران شدند

شماری از سناتورهای آمریکایی با صدور بیانیه‌ای خواستار لغو تمام معافیت‌های هسته‌ای ایران شدند.

سناتورهای آمریکایی خواستار لغو تمام معافیت‌های هسته‌ای ایران شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقلز از هیل، لیندزی گراهام، تد کروز و لیز چنی سناتورهای عضو مجلس نمایندگان آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک از تصمیم کاخ سفید مبنی بر لغو معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری هسته‌ای با ایران در مرکز فردو حمایت کرده و خواستار لغو تمام معافیت‌های هسته‌ای ایران شدند.

قانونگذاران آمریکایی خواستار توقف کامل برنامه هسته‌ای ایران شده و مدعی شدند در غیر این‌ صورت تهران به سلاح اتمی دست می‌یابد.

این سه قانونگذار آمریکایی ضمن درخواست برای لغو معافیت‌های تحریمی همکاری‌های هسته‌ای در تاسیسات اراک، درخواست کردند: «دولت آمریکا باید دیگر معافیت‌ها برای پروژه‌های باقیمانده ذیل برجام را، از جمله راکتور آب سنگین اراک، لغو کند.»

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری ضمن تکرار ادعا‌های مقامات کشورش علیه ایران بار دیگر تهران را به اخاذی هسته‌ای متهم کرد و افزود دولت این کشور معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری هسته‌ای با ایران در مرکز فردو را لغو خواهد کرد.

پمپئو  بدون اشاره به عدم پایبندی کشورش به برجام، خواستار توافق جامعی با ایران شد که در آن به تمامی آنچه نگرانی‌ها درباره ایران خوانده است، پرداخته شود. او همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه از اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد. (بیشتر بخوانید)

در همین حال برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه با این شبکه خبری ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس علیه کشورمان با این ادعا که ایران نتوانسته به وظایف خود عمل کند و همین مردم را خسته کرده در اظهاراتی مداخله‌جویانه صریحا اعلام کرد آمریکا قویا از اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران حمایت می‌کند.

پیش‌تر نیز کاخ سفید در پی اغتشاشات و آشوب‌های چند روز گذشته در ایران، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده از مردم و اعتراضات مسالمت آمیز آن‌ها علیه حکومت حمایت می‌کند. ما استفاده از نیروی کُشنده و محدودیت‌های شدید علیه اعتراضات را محکوم می‌کنیم.» (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار