رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه خبرداد؛

افزایش ۳۰ درصدی جمعیت کل و بز منطقه حفاظت شده خاییز

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه خبرداد: جمعیت کل و بز در منطقه حفاظت شده خاییز در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: سرشماری منطقه حفاظت شده خاییز از سوی ۱۰ اکیپ طی یک روز انجام شد.

روح الله عزیزی افزود: حفاظت و حراست از منطقه و طبیعت بکر جمعیت کل و بز را در این منطقه در مقایسه با سال گذشته افزایش داده است.

او با بیان اینکه حمایت از تنوع زیستی و حفاظت مطلوب محیط بانان این منطقه را به مکانی امن برای حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد تبدیل کرده است گفت: رشد حیات وحش نیازمند حمایت مردم است.

آقای عزیزی افزود: در برخی مواقع تولیدِ مثل بز کوهی دوقلو تا سه قلو نیز مشاهده شده است.

عزیزی افزود: گونه‌های متفاوت جانوری مانند شغال، کفتار، روباه و پرندگانی مانند کبک و تیهو به وفور در این منطقه یافت می‌شود.

او ادامه داد: تعداد نیرو‌های محیط زیست این شهرستان ۱۳ نفر است که هشت نفر از آنان به عنوان محیط بان، کار حفاظت از منطقه حفاظت شده خاییز را بر عهده دارند.

رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: از ۲۰ سال پیش کار حفاظت از منطقه خاییز بر عهده محیط زیست شهرستان کهگیلویه است.

منطقه حفاظت شده خاییز در فاصله ۱۵ کیلومتری از جنوب به بهبهان، از شرق به پل پادوک در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون وصل می‌شود.

این منطقه دارای طبیعت گرمسیری بوده و از مهم‌ترین زیستگاه‌های حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار در مصوبه شماره ۱۶۳ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/غ

شمارش جمعیت حیات وحش خاییز

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.