برداشت ۸۹۵ هزار و ۸۵۰ تن سیب زمینی در استان همدان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت:میزان تولید سیب زمینی در این استان طی سال جاری حدود ۸۹۵ هزار و ۸۵۰ تن بوده است.

برداشت ۸۹۵ هزار و ۸۵۰ تن سیب زمینی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر لاهوتیان، مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۷ کشور منطقه مقصد صادرات سیب زمینی همدان است، گفت: استان همدان از لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سیب زمینی رتبه نخست کشور را دارا است.

او اضافه کرد: استان همدان دارای ۲۱ هزار و ۲۲۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی است.

لاهوتیان ادامه داد: شهرستان بهار با ۵ هزار و ۹۴۰ هکتار اراضی زیر کشت سیب زمینی و تولید ۲۵۰ هزار تن رتبه نخست تولید سیب زمینی استان همدان در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: با توجه به حجم بالای تولید سیب زمینی در استان همدان و نیاز به استفاده بهینه از این محصول استراتژیک، در کنار بحث تولید، تقویت و گسترش ۳ بخش دیگر شامل سردخانه ها، صنایع تبدیلی و صادرات نیز مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی همدان است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ابراز کرد: در حال حاضر ۵۵ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۴۱ هزار و ۳۵۰ تن که دارای مجوز بهره برداری از سازمان جهاد کشاورزی هستند در سطح استان همدان فعال بوده و زمینه اشتغال ۵۵۲ نفر را فراهم کرده اند.

او در ادامه گفت: ۵۳ واحد سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۷۱ هزار و ۹۰۰ تن نیز در سطح استان همدان در حال ساخت است که میتوانند زمینه اشتغال ۵۴۹ نفر را فراهم کنند.

لاهوتیان گفت: ۳ واحد فرآوری سیب زمینی با ظرفیت ۱۱۷ هزار تن نیز در سطح استان همدان در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۰۱ نفر را فراهم خواهد کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: صادرات سیب زمینی به خارج از کشور برای حمایت از کشاورزان استان همدان در دستور کار این سازمان قرار دارد و در این راستا در سال ۹۷ حدود ۱۳۶ هزار و ۶۳۲ تن سیب زمینی به ارزش ۷۰ میلیون دلار و در ۶ ماهه اول سال ۹۸ نیز ۵۴ هزار و ۲۵۰ تن به ارزش ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از استان همدان به کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، کویت، امارات و ارمنستان صادر شده است.

انتهای پیام/ ش

استان همدان دارای ۲۱ هزار و ۲۲۰ هکتار سطح زیر کشت سیب زمینی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.