سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی/ محرز شدن ارتباط متهم اصلی با اتباع بیگانه

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد برگزار شد.

دادگاه پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی برگزار شد/متهم ردیف اول: اشتباهم را قبول دارم و تخلفات محرز استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد به ریاست قاضی منصوری برگزار شد.

با آغاز جلسه به ریاست قاضی سید هادی منصوری، تذکرات قانونی لازم به شهروندان و اصحاب رسانه و مطبوعات حاضر در جلسه دادگاه ارائه و از متهمین خواسته شد تا به بیان حقیقت بپردازند.

با قرائت کیفرخواست متهم حمید خالقی فرزند محمدحسین از سوی نماینده مدعی العموم، نامبرده به دستور رئیس جلسه در جایگاه متهم قرار گرفته و به دفاع از خود پرداخت.

متهم حمیدخالقی مطابق کیفرخواست صادره توسط دادستانی مرکز خراسان رضوی، با مشارکت دراخلال عمده در نظام اقتصادی کشور ازطریق قاچاق شبکه‌ای و سازمان یافته ارز و پولشویی از سند مجعول استفاده کرده است.

پس از بیان بخشی از اظهارات متهم سوم، نماینده مدعی العموم از متهم حمیدخالقی خواست تا با توجه به مستندات موجود در پرونده از اتهامات منتسب به خود دفاع کند و حقایق را بگوید.

نماینده مدعی العموم گفت: همدستان نامبرده، وی را به عنوان سرباند تلقی می‌کردند و حتی برای وی پاسپورت خارجی تهیه می‌کنند. ارتباط وی با اتباع بیگانه احراز شده است.

او ادامه داد: نامبرده ارز‌ها را از صرافی‌های داخلی تهیه و به عوامل خارجی تحویل می‌داده است.

باتوجه به مطالب منتشر شده و مستندات ارائه شده توسط نماینده مدعی العموم در مورد متهم سوم پرونده، با اجازه رئیس جلسه، فیلم اظهارات و اقاریر متهم در صحن علنی دادگاه پخش شد.

پس از اظهارات متهم سوم و پخش فیلم اظهارات او ، وکیل مدافع متهم حمیدخالقی به دفاع از موکل خود پرداخت.

رئیس دادگاه در این هنگام از متهم و وکیل او خواست تا ضمن رعایت نظم و قانون، از اتهامات منتسبه دفاع کرده و از ورود به حاشیه خودداری کنند. پس از اتمام اظهارات و مدافعات متهم سوم و وکیل مدافع او ، رئیس دادگاه از امیرطلوع شیخ زاده یزد فرزند علی اصغر خواست تا ضمن قرار گرفتن در جایگاه متهم از خود دفاع کند.

همزمان با قرائت کیفرخواست متهم چهارم، نماینده دادستان گفت:متاسفانه متهم نامبرده مانند متهم سوم، همکاری نداشته و رسیدگی را با اطاله مواجه کرده است.


بیشتر بخوانید:برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده‌های کلان اخلال ارزی/ قرار کیفری متهم میرشکار تشدید شد


انتهای پیام/س

جلسه سوم رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.