در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ناشران دانشگاهی کتاب غیرمجاز منتشر نمی‌کنند

یک ناشر دانشگاهی گفت: تا به حال انتشار کتاب‌های غیرمجاز را در انتشاراتی‌های دانشگاهی که می‌شناسم، مشاهده نکردم.

ناشران دانشگاهی کتاب غیرمجاز منتشر نمی کنند

مجید باشعور مدیر مسئول انتشارات آریترین، در  گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتشار کتاب‌های غیرمجاز گفت: انتشار کتاب‌هایی که به ارشاد ارسال شدند، اما مجوز انتشار نگرفتند کاری غیرقانونی است. قطعاً تمام ناشران این کار را انجام نمی‌دهند؛ تنها برخی ناشران هستند که کتاب‌های غیرمجاز منتشر می‌کنند.

او افزود: تا به حال انتشار کتاب‌های غیرمجاز را در انتشاراتی‌هایی که می‌شناسم، مشاهده نکردم و با چنین مسئله‌ای در بین ناشران دانشگاهی مواجه نشدم. ناشران دانشگاهی کتاب‌هایشان را بر‌ای اخذ مجوز به وزارت ارشاد می‌فرستند و مجوز کتاب‌هایشان صادر می‌شود. بنابراین ضرورتی ندارد کتاب غیرمجاز منتشر کنند. مجوز انتشار کتاب همه ناشران دانشگاهی می‌آید و هیچ مشکلی در زمینه اخذ مجوز وجود ندارد؛ حتی اینگونه نیست که شش ماه طول بکشد تا مجوز کتابشان صادر شود.

مدیر مسئول انتشارات آریترین در خصوص انتشار کتاب‌های جدید این انتشاراتی اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و جابه جایی مکان انتشاراتی فعلا کتابی منتشر نمی‌کنیم. هم اکنون چند کتاب در انتشارات داریم که کار‌های تایپ آن انجام می‌شود. این کتاب‌ها برای عرضه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در سال آینده برگزار می‌شود، چاپ خواهند شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.