اخبارحوادث بیست و هشتم آبان ماه ۹۸؛

توقیف پژو ۴۰۵ با بیش از ۱۷۴ کیلو تریاک در اصفهان / شهروندان مراقب کلاهبرداری به بهانه دریافت بسته حمایتی دولت باشند

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هشتم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست وهشتم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف پژو ۴۰۵ با بیش از ۱۷۴ کیلو تریاک در اصفهان

سرهنگ "غلامحسین صفری" رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه سوداگران مرگ در حال انتقال محموله‌ای افیونی از شرق کشور به استان اصفهان است، تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری اعضای باند آغاز کردند.

اوافزود: ماموران با ایجاد ایست و بازرسی پلیس در یکی از ورودی‌های شرقی استان اصفهان، ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ متعلق به سوداگران مرگ را شناسایی و در عملیاتی غافلیگرانه توقیف کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از خودرو‌ها راه پاکن بود، گفت: در بازرسی از خودرو دیگر ۱۷۴ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات و معرفی آن‌ها به مرجع قضائی اشاره و بیان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ قاطعانه و قانونی برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

شهروندان مراقب کلاهبرداری به بهانه دریافت بسته حمایتی دولت باشند

سرهنگ "جواد درستکار"رئیس مرکز اطلاع رسانی پليس استان اصفهان  اظهار داشت: در چند روز اخیر مشاهده شده برخی از افراد سودجو با ارسال پیام‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و شبکه ارتباطات موبایلی به دنبال دریافت شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ شهروندان عزیزمان با ترفند ثبت نام بسته‌های حمایتی دولتی می‌باشند.

او افزود: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های سازمان‌ها دریافت کنند.

سرهنگ درستکارتاکید کرد: این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که سازمان‌ها و ادارات دولتی برای ثبت نام، ویرایش اطلاعات و هرگونه فرایندی، هیچ گاه پولی دریافت نمی‌کنند.

 رئیس مرکز اطلاع رسانی پليس استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و تکمیل فرم‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.
 

دستگیری ۳ مزاحم اینترنتی در " کاشان

 

سرهنگ " علی قربانی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این مطلب گفت: درپی شکایت ۳ نفر از شهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی با نفوذ در حساب کاربری آنان در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای آنان ایجاد مزاحمت می‌کنند، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرارگرفت.

او خاطرنشان کرد: ماموران پلیس فتا سرانجام با بکارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی، موفق شدند متهمان را که ۲ مرد و یک زن بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

او افزود: متهمان پس از دستگیری با مشاهده مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار کرده و انگیزه خود از این کار مجرمانه را انتقام جویی از شاکیان به دلیل وجود اختلافات شخصی و مالی با آنان عنوان کردند.

این مقام انتظامی در پایان با هشدار به کسانی که با استفاده از بستر اینترنت مرتکب اعمال مجرمانه می‌شوند تأکید کرد: شاید در ابتدا هویت‌ها در فضای مجازی پنهان باشد ولی هویت‌ها قابل‌ردیابی و شناسایی هست و هرگونه بارگذاری محتویات مجرمانه برابر قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.
 

کشف محموله میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان" سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان حین اجرای طرح ایست وکنترل به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو ۳۷۵ طاقه پارچه خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و محموله توقیف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده، توسط کارشناسان ۵ میلیارد ریال اعلام شده، بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان هر گونه فعالیت در زمینه وارد کردن، نگهداری و توزیع کالای قاچاق را زمینه ساز رکود اقتصادی کشور و یکی از عوامل افزایش بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت: مشارکت مردمی با پلیس در شناسایی و برخورد با اینگونه مجرمان تاثیر به سزایی دارد.


انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار