تشدید طرح نظارتی در بازار کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: طرح ویژه نظارتی در کرمان از شنبه آغاز شده و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: در طرح نظارتی نه تنها خرده‌فروشان که نظارت بر قیمت شرکت‌های بزرگ تولیدی، توزیع و پخش هم در برنامه است.

میری با اشاره به مصوبات جلسه تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که به صورت هفتگی مسائل بازار و قیمت‌ها رصد و پایش شده و حسب دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان تا اطلاع ثانوی هر گونه افزایش قیمت در کالا و خدمات ممنوع است.

او با بیان اینکه در ابتدا اتحادیه‌ها و اتاق اصناف متولی بازرسی و نظارت هستند گفت: کلیه اتحادیه‌های صنفی با مدیریت اتاق و معاونت بازرسی صمت کنترل و نظارت بازار را برعهده دارند و تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک و بازرسی تشدید نظارت بر بازار با این تیم‌های مشترک همراهی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه طرح ویژه نظارتی از شنبه آغاز شده و تا عادی شدن شرایط ادامه دارد و حداقل یک ماه اجرا می‌شود افزود: قطعا این طرح به طرح نظارت بازار ویژه عید و طرح ویژه نوروزی که در اسفند ماه آغاز می‌شود متصل شده و تا پایان سال ۹۸ و احتمالا تا فروردین ۹۹ ادامه دارد.

او با بیان اینکه سامانه ۱۳۵ تا ساعت ۲۲ پاسخگوی هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد است افزود: سامانه ۱۲۴ بازرسی صنعت، معدن و تجارت نیز آماده خدمت‌رسانی و دریافت شکایات مردمی است و امکان شکایت حضوری مردم نیز وجود دارد.

میری  گفت: در حال حاضر هیچ گونه مجوز افزایش قیمتی برای نرخ تاکسی‌های درون شهری و برون شهری و در کل ناوگان حمل و نقل صادر نشده است.

اوبا بیان تاکید بر اینکه در شرایط کنونی هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای کالا و خدمات نداریم افزود: ظرف یکی دو هفته آینده قطعا از سوی دستگاه‌های متولی نسبت به اصلاح نرخ کرایه‌های تاکسی و حوزه حمل و نقل تصمیم‌گیری می‌شود و چنانچه خودسرانه نسبت به افزایش قیمت نرخ‌های تاکسی اقدام کنند چند برابر آن متضرر و جریمه می‌شوند.

میری با اشاره به اینکه کلیه فروشندگان ملزم به صدور و ارائه فاکتور به خریداران هستند گفت: خود مردم بهترین ناظران بازار هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف و افزایش قیمتی می‌توانند تخلفات را به بازرسی صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه تمام تلاش ما برای رفع دغدغه مردم است افزود: بسیاری از مسائلی که مطرح می‌شود حق است و باید برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/ی

در شرایط کنونی هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای کالا و خدمات نداریم

برچسب ها: یارانه ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار