فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) مطرح کرد؛

آثار شهدا در کنگره ملی شهدای قم تدوین شد

سردار شاهچراغی گفت: انتشار کتاب از این سیره و آثار برای ماندگاری و اثربخشی آن‌ها، در زمان باقیمانده تا کنگره ملی شهدای استان در دستور کار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، سردار سید محمدتقی شاهچراغی در یادواره شهید مهدی زین الدین و ۶ هزار شهید استان قم و شهدای بسیج، با تاکید بر جمع آوری آثار و سیره شهدای قم گفت: انتشار کتاب از این سیره و آثار برای ماندگاری و اثربخشی آن‌ها، در زمان باقیمانده تا کنگره ملی شهدای استان در دستور کار است.

او با تاکید بر اینکه برای معرفی سیره شهدای قم باید کارهای عمیق تری صورت بگیرد عنوان کرد: بعد از این همه سال از دوران دفاع مقدس برخی از شهدای قم در بین مردم گمنام و بی نام نشان هستند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) ‌برگزاری یادواره‌های شهدا را سنت گرانقدری دانست که در استان قم به صورت مستمر درحال برگزاری است مطرح کرد: سنگ بنای نخستین کنگره ملی شهدای کشور دراستان قم گذاشته شد و بعد از این کنگره‌های ملی به صورت سالانه درطول ۳ دهه گذشته درشهرهای مختلف کشور برگزار شده است.

او از برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم در آبان ماه سال آینده خبر داد و با اذعان به اینکه یادواره شهید زین الدین نقطه آغاز برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان درسال ۹۹ است.

سردار شاهچراغی با اشاره به تشکیل ۱۷ کمیته برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم گفت: از تمام ظرفیت‌های مردمی و استانی در برگزاری این کنگره استفاده خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه در کنگره ملی شهدای استان نسبت به معرفی تمام شهدای سپاه، ارتشی، بسیجی و مدافع حرم اقدام می‌شود افزود: باید از ظرفیت‌های علمی و معنوی حوزه‌های علمیه دربرگزاری کنگره ملی شهدای استان بهره برد.

سردار شاهچراغی با تاکید بر اینکه روحانیت بنا بر تعداد جمعیت خود بیشترین شهید را در بین اقشار مختلف جامعه تقدیم انقلاب کرده‌اند تصریح کرد: با وجود مسائلی که در کشور رخ داده مردم قم با بصیرت خود اجازه ندادند کسی حاشیه و مشکلی در شهر ایجاد کند.

انتهای پیام/الف

تدوین آثار شهدا در کنگره ملی شهدای قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار