معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

ایجاد نگاه خلاقانه در روستا‌ها عامل خلق سرمایه است

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در قزوین نگاه خلاقانه در روستا‌ها را عامل توسعه منابع، کارآفرینی، مهاجرت معکوس و خلق سرمایه دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در همایش دهیاران استان قزوین نگاه خلاقانه در روستا‌ها را عامل توسعه منابع، کارآفرینی، مهاجرت معکوس و خلق سرمایه دانست و گفت: دهیاران برای توسعه و بالندگی روستاها، نقش اساسی دارند و می‌توانند نقش مولد آن را احیا کنند.

جندقیان افزود: دهیاری‌ها در ۱۶ سال گذشته از زمان تاسیس، به بلوغ رسیده اند و وظایف و عملکرد آن باید متناسب با شأن و جایگاه دهیاری‌ها باشد.

هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین هم در این همایش با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت روستا‌ها برای توسعه اقتصادی هستند، گفت: روستا‌ها همواره نقش مولد در اقتصاد داشته اند، اما امروز به مصرف گرایی روی آورده اند که این رویه باید اصلاح شود.

او با اشاره به نقش روستا در شکوفایی اقتصاد کشاورزی کشور گفت: روستا اگر مصرف گرا باشد فرصت توسعه و عمران کشور را می‌گیرند؛ از این رو همه باید در احیا نقش اصلی روستا سهیم باشیم.

جمالی پور افزود: دهیاران به عنوان سنگرداران روستا باید جایگاه روستا‌ها را ارتقا دهند تا به نقش مولد خود برگردند.

استاندار با اشاره به تصمیم اخیر اقتصادی در گرانی بنزین هم گفت: مسئولان باید به فکر مدیریت اوضاع و بهبود معیشت اقشار کم درآمد باشند تا تصمیماتی که به نفع اقتصاد کشور گرفته می‌شود، درست و کامل اجرا شود.

جمالی پور رسیدن به آینده روشن و رفاه اجتماعی را در گرو همدلی مردم و مسئولان دانست و گفت: همه باید پای منافع ملی بایستیم چرا که راه اقتدار و توسعه کشور، داشتن وحدت و کنار گذاشتن اختلاف سلیقه هاست.

انتهای پیام/ک

روستا‌ها ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.