هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در قزوین

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین در نشست با نمایندگان دستگاه‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گفت: هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که می‌توانند ۲۴ هزار شغل ایجاد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مرتضی علیخانی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری در نشست با نمایندگان دستگاه‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گفت: هزار واحدتولیدی  با ۲۰ تا ۴۰ درصد و ۸۰۰ واحد با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارند که اگر احیا شوند ۲۴ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

علیخانی با بیان اینکه استان قزوین هر روز با حضور سرمایه‌گذار مواجه است، اظهار داشت: بررسی شاخص‌ها و اهلیت سرمایه‌گذار از اساسی‌ترین رسالت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است و توجه نکردن به این موضوع اختلاف زمانی بین صدور مجوز و بهره‌برداری را افزایش می‌دهد.

علیخانی همچنین گفت: سرمایه‌گذار نباید بین ادارات مختلف سرگردان شود و امروز کشور با توجه به شرایط دشوار اقتصادی نیاز دارد که مسئولان نگاه خودشان را تغییر دهند و به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران اقدام کنند.

او اضافه کرد: ما از مدیران انتظار نداریم که بدون قانون با سرمایه‌گذار همراهی کنند، بلکه هدف این است که اگر یک پاسخ دستگاهی منفی است، سریعا پاسخ داده شود و فرد متقاضی معطل نماند.

علیخانی گفت: استاندار تاکید دارند که مجوز‌ها و پاسخ به استعلامات باید کمتر از ۲۰ روز باشد و اگر این زمان طولانی شود به منزله پاسخ مثبت دستگاه تلقی خواهد شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت: تنها دستگاه‌های که در استان بیشتر از ۲۰ روز و کمتر از ۳۰ روز مهلت برای استعلام می‌خواهد، امور اراضی و منابع طبیعی است که قوانین داخلی آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا ۲۰ روز پاسخ دهند، اما هدف استان این است که اگر پاسخ یک دستگاه منفی بود، با مستندات لازم اعلام شود.

او در مورد صلاحیت سرمایه‌گذار نیز تاکید کرد: سرمایه‌گذاران باید ۶۰ درصد از سرمایه متعلق به خودشان باشد و اگر متقاضی بیش از ۵۰ درصد از سرمایه‌اش به بانک متکی باشد، به طور حتم در ادامه با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

۱۷ نماینده از دستگاه‌های اجرایی قزوین در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استانداری حضور دارند.

انتهای پیام/ک

بررسی اهلیت سرمایه گذار از اساسی ترین رسالت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.