افتتاح چند پروژه منابع طبیعی در رفسنجان

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: امسال پروژه‌های بند سنگ و سیمان شاهزاده عباس ، پروژه هلالی آبگیر توأم با بذرکاری، پروژه نهالکاری تاغ ، پروژه احداث تله رسوب گیر و مطالعه و طراحی بخش سیلاب اجرا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،جلال حسن شاهی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، مبلغ ۶۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال به منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان اختصاص یافته است که با استفاده از این اعتبارات، چند پروژه در این شهرستان اجرا می‌شوند.

او درباره جزئیات این طرح‌ها بیان داشت: بند سنگ و سیمان شاهزاده عباس در حوزه گیودری با حجم عملیات سنگ و سیمان ۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و ارتفاع ۸ متر با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در حال احداث است.

حسن شاهی هدف از اجرای این پروژه را کنترل سیلاب، کنترل رسوب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و نهایتا جلوگیری از خسارات سیل به مناطق پایین دست عنوان کرد و افزود: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا ۱۵ آذر امسال به پایان می‌رسد.

او گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اجرای پروژه هلالی آبگیر توأم با بذرکاری در سطح ۴۰۰ هکتار پایین دست منطقه محمدآباد و علی آباد راگه حوزه گیودری در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه این پروژه در مرحله انجام مناقصه است، هدف از اجرای این پروژه را افزایش پوشش گیاهی منطقه، کنترل هرزآب، کاهش فرسایش خاک و افزایش توان تولیدی مرتع بیان کرد.

او اظهار کرد: به منظور افزایش پوشش گیاهی منطقه، کنترل و تثبیت شن‌های روان و کاهش روند فرسایش باد، عملیات نهالکاری تاغ در مسیر جاده رفسنجان به کبوتر خان در سطح ۲۵۰ هکتار در حال اجرا است.

حسن شاهی بیان داشت: برای کنترل شن‌های روان منطقه و کاهش اثرات شن‌های روان به روستا‌های پایین دست، پروژه تله رسوب گیر نیز در منطقه جوادیه فلاح به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا است.

او اعتبار اختصاص یافته شده برای دو پروژه نهالکاری تاغ در مسیر جاده رفسنجان به کبوتر خان و تله رسوب گیر را حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: به منظور تغذیه سفره‌های مناطق پایین دست و جلوگیری از خسارات سیل به این مناطق خصوصا روستای ناصریه، طرح مطالعه و طراحی بخش سیلاب ناصریه (گیودری) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حال مطالعه و طراحی است.

او افزود: اعتبار اجرای این طرح در فاز اول حدود ۳۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ی

مطالعه و طراحی بخش سیلاب ناصریه انجام شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار